DERS ADI

: ABD Dış Politikası: Geçmiş, Günümüz, Gelecekte ( (US Foreign Policy: Past, Present, Future)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRL 5076 ABD Dış Politikası: Geçmiş, Günümüz, Gelecekte ( (US Foreign Policy: Past, Present, Future) SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ZEHRA NİLÜFER KARACASULU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin başlıca amacı geçmiş ve şu andaki Amerikan dış politikasını incelemek ve
gelecek için tahminde bulunmaktır. 2. Dünya savaşından günümüze kadar olan başlıca
konular ve teorik yaklaşımlar incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ABD dış politikasını kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde değerlendirmek
2   ABD dış politikasında Soğuk Savaş ve sonrasındaki başlıca konularını incelemek
3   Dünya olayları ile ilgi kurarak ABD dış politikasında başlıca konular ile ilgili
4   Akademik yazma ve iletişim becerilerini geliştirmek
5   Sunum hazırlama becerisini geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Başlıca Dış politika stratejileri ve aktörleri Cox & Stokes, Chapter 1, 6
2 Amerikan Dış politikasının tarihçesi; ABD dış politikasında Wilsonculuk Wilson'dan Trump'a Cox & Stokes, Chapter 3, 4 Ikenberry and Knock, p. 1-52
3 Truman döneminde dış politika (1945-53): Büyük güçlerin çatışması ve Kore Savaşı Ambrose & Brinkley, Chapter 4, 5, 6, 7
4 Eisenhower dönemi (1953-61); Kennedy Johnson (1961-69) dönemi: Küba Krizi Ambrose & Brinkley, Chapter 8, 10
5 Vietnam Savaşı Ambrose & Brinkley, Chapter 11
6 Yumuşama politikası: 1969-79; Nixon-Ford dönemi Ambrose & Brinkley, Chapter 12
7 Carter-Reagan ve Soğuk Savaş'ın sonu Ambrose & Brinkley, Chapter 14, 15
8 George H. W. Bush dönemi (1989-93): Birinci Körfez Savaşı (1990) Ambrose & Brinkley, Chapter 16, 17 Cox & Stokes, Chapter 5, 7
9 Clinton dönemi (1993-2001): demokratik yayılma Ambrose & Brinkley, Chapter 18, 19
10 George W. Bush dönemi (2001-09): Afganistan/ Irak müdahalesi ve Terörle Savaş Ambrose & Brinkley, Chapter 20, 21 Cox & Stokes, Chapter 18, 20
11 Obama dönemi (2009-2017)
12 Öğrencilerin Dönem Ödevi Sunumu
13 Öğrencilerin Dönem Ödevi Sunumu
14 Öğrencilerin Dönem Ödevi Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

M. Cox & D. Stokes (editors), U.S. Foreign Policy, Oxford U. Press, 2008.
G.J. Ikenberry, T.J. Knock, A-M. Slaughter, and T. Smith (editors), The Crisis of American Foreign Policy: Wilsonianism in the Twenty-first Century, Princeton, 2009.
S. Ambrose & D. Brinkley, Rise To Globalism, Penguin Books, 2011
Leffler and Westad (editors), The Cambridge History of the Cold War, vol 1 ve vol 2, Cambridge, 2010

Makaleler duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Öğrenci sunumu/katılımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci; iyi düzenlenmiş sözlü sunum hazırlama becerisi sergileyecektir. Sözlü sunum için, aşağıdaki kriterlere uyulmalıdır:

Sunumun içeriği: açık ve anlaşılır slaytlar, konunun/girişin amacının net olması, fikirlerin desteklenmesi, noktaların sıralanması, bağlantılar kurulması, sonuç çıkarılması, kaynakçanın belirtilmesi (50 puan).
Tüm kriterlere son derece iyi uyulmuştur- mükemmel (100%); kritelere uyum kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir- iyi (70%); iyi geliştirilmemiştir -orta (50%); mevcut değildir - zayıf (0%).
İletişim: akıcı konuşuyor, sınıf arkadaşlarının dikkatini çekiyor, doğrudan göz teması kuruyor, konu hakkında heyecan duyuyor, açıkça pratik yaptığı belli oluyor, ayrılan süre içinde sunum yapıyor (50 puan).
Tüm kriterlere son derece iyi uyulmuştur- mükemmel (100%); kriterlere uyum kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir -iyi (70%); iyi geliştirilmemiştir -orta (50%); mevcut değildir -zayıf (0%).

Öğrenciler, araştırma ve yazma becerilerini geliştirmek için, ABD dış politikasındaki güncel bir konuyu araştıran bir analitik ödev tasarlayacak ve üreteceklerdir. Ödev/dönem ödevi kriterleri:

Giriş bölümü ekleyin: Giriş bölümünde ABD dış politikasında güncel bir konuya ilişkin bir tez açıklaması veya sorunun tanımı verilmelidir. (15 puan)
Giriş açık ve kesindir- mükemmel (%100); tez cümlesi/problem kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir- iyi (%70); tez beyanı/problem iyi geliştirilmemiş-orta (%50); bu özel unsur mevcut değil - zayıf (%0).

Bir gövde ekleyin: Makalenin gövdesi yeterli bilgi ve fikirleri içermelidir. Yeterli okuma ve araştırma yapıldığına dair kanıt var mı Dönem ödeviniz uzunsa, ana bölüm tematik konulara göre alt başlıklar kullanılarak alt bölümlere ayrılabilir. Alt başlıklar bir bölümden diğerine yumuşak bir geçiş sağlamalıdır. (45 puan)
Bilgi ve fikirler açık ve düzenli bir şekilde veriliyor; mükemmel (%100). Bilgi ve fikirler kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir- iyi (%70); bilgi ve fikirler iyi geliştirilmemiştir- orta (%50); bu özel unsur mevcut değil - zayıf (%0)

Sonuç ekleyin: Tez bildiriminizi veya araştırma probleminizi farklı kelimeler kullanarak yeniden ifade etmeli ve makalenizi sonuçlandırmalısınız. Sonuç bölümü ana noktaları biraraya getirir. (15 puan)
Sonuç, verilen bilgi ve fikirlere mantıksal olarak bağlanır ve açıkça sunulur- mükemmel (100%); sonuç kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiştir- iyi (%70); sonuç iyi geliştirilmemiştir- orta (%50); bu özel unsur mevcut değil - zayıf (%0)

Referans verme: Dönem ödevinizde kullandığınız kaynaklardan alıntı yaptığınızdan emin olun. İlgili bibliyografya mutlaka verilmelidir. (20 puan)
Kullanılan tüm kaynaklara atıf yapılıyor ve kaynakça açıkça veriliyor - mükemmel (%100); alıntı/referansların kabul edilebilir bir standartta geliştirilmiş olması- iyi (%70); alıntı/referanslar iyi gelişmemiştir- orta (%50); bu özel unsur mevcut değil - zayıf (%0)

İngilizce gramer ve kelimelerin doğru yazımı için kontrol yapın (5 puan).
Tüm çalışma boyunca gerekli kontrol yapılmışsa- mükemmel (%100); gramer ve kelimelerin doğru yazımı kabul edilebilir bir standartta ise - iyi (70%); gramer ve kelimelerin doğru yazımı iyi geliştirilmemişse -orta (%50); bu özel unsur mevcut değilse -zayıf (0%).



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır.

Bu derste öğrencilerin okumalarını zamanında yapmaları ve derse aktif olarak
katılmaları beklenmektedir.

Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Öğrencilerin, bu derse ilişkin herhangi bir ödevde yapay zeka veya ChatGPT kullanmasına izin verilmez. AI veya ChatGPT'nin kullanımı, intihal veya kopya çekmeye benzer bir tür akademik sahtekarlık olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nilufer.karaca@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

TBA

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13
ÖK.24
ÖK.33
ÖK.4132
ÖK.51