Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MELİH TINAL |
Dersi Alan Birimler |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türkiyede eğitim sisteminin gelişmesi ve kendisinden bekleneni verebilmesi, bu alandaki deneyimlerin iyi bilinmesine ve onlardan ders alınıp ciddiyetle uygulanmasına bağlıdır. Eğitim politikasına yön verenlerin, söz konusu tarihsel birikimden yararlanması gerekmektedir. Bu da öncelikli olarak eğitim tarihimizin bilinmesi ile olanaklıdır. Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerinin Türkiyede insan yetiştirme düzeni ve dönüşümlerini öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İlhan Tekeli-Selim İlkin, Osmanlı İmparatorluğu nda Eğitim ve Bilgi Üretim Sisteminin Oluşumu ve Dönüşümü, Ankara 1993 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencinin ders kapsamında işlenen konular hakkında bilgi sahibi olup olmadığı, konular üzerinde değerlendirebilme ve tartışabilme yetenekleri ara sınav ve final sınavlarıyla değerlendirilecektir. Öğrencilerin yeni gelişmeleri izleyebilme ve yine değerlendirebilme ve tartışabilme yetenekleri hazırladıkları ödev ile ölçülmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin % 70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
melihtinal@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe 11.00-14.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|