DERS ADI

: Çocuk Cerrahi Hemşireliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 5009 Çocuk Cerrahi Hemşireliği SEÇMELİ 2 4 0 10

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Çocuk cerrahisi hemşireliği alanında kapsamlı bilgi, beceri ve uzmanlık geliştirmeyi sağlamak amacıyla çocuk cerrahisi hemşireliğine ilişkin temel kavramları, hemşirelik sürecini, çocuğun ameliyat öncesi hazırlık-bakımını ve ameliyat sonrası bakımını öğretmek, gelişen semptomları ve bunları önlemeye ilişkin hemşirelik bakımını, hemşirelik süreci doğrultusunda planlama, uygulama ve değerlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk Cerrahisi Hemşireliği konusundaki kavramları tanımlayabilme
2   Cerrahi işlem yapılacak olan çocuğun değerlendirmesini yapabilme
3   Cerrahi girişim geçirecek yenidoğan/çocuğun hemşirelik bakımını organize edebilme
4   Çocuk hastalarda cerrahi girişim gerektiren durumlarına yönelik hemşirelik bakım bilgi ve becerisini kullanabilme
5   Çocuk ve ailenin eğitim gereksinimlerini belirler, gereksinimler doğrultusunda eğitim verebilme
6   Çocuk cerrahisi kliniklerinde kanıt temelli uygulamaları kullanarak bakım kalitesini arttırabilme
7   Çocuk Cerrahisi Hemşireliğiyle ilgili sosyal, kültürel ve teknolojik ilerlemeleri takip edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk Cerrahi Hemşireliğinin Tarihçesi ve Temel kavramları Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
2 Çocuklarda yaş dönemlerine göre Ameliyat Öncesi Bakım ve Hazırlık Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
3 Çocuklarda yaş dönemlerine göre Ameliyat sırasında Bakım Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
4 Çocuklarda yaş dönemlerine göre Ameliyat sonrası Bakım Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
5 Solunum Sistemi Cerrahisi Geçiren Çocuk ve Bakımı Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
6 Solunum Sistemi Cerrahisi Geçiren Çocuk ve Bakımı-Devam Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
7 GİS Cerrahisi Geçiren Çocuk ve Bakımı Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
8 Ara Sınav Prof. Dr. Murat BEKTAŞ
9 GİS Cerrahisi Geçiren Çocuk ve Bakımı-Devam Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
10 Kardiyovaskuler sistem Cerrahisi Geçiren Çocuk ve Bakımı Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
11 Kardiyovaskuler sistem Cerrahisi Geçiren Çocuk ve Bakımı-Devam Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
12 Üriner Sistem Cerrahisi Geçiren Çocuk ve Bakımı Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
13 Üriner Sistem Cerrahisi Geçiren Çocuk ve Bakımı_devam Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
14 Genital Sistem Cerrahisi Geçiren Çocuk ve Bakımı Doç Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
15 Nörolojik Sistem Cerrahisi Geçiren Çocuk ve Bakımı Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Ball, J.N., Bindler, R.C. ve Cowen, K.J. (2006). Child Health Nursing Pertnering with Children and Families. Pearson Education Upper Saddle River, New Jersey. USA.
2.Corner, J.ve Bailey C. (2008). Cancer Nursing . 2nd ed. Wiley-Blackwell.
3.Harrıson, V. The Newborn Baby. (2008). 5th ed. Cape Town, South Africa.
4.Glsaper, A. ve Ireland L. (ed). (2009). Evidence-Bsed Child Health Care Challenges for Practice. Antony Rowe Ltd, Eastbourne.
5.Merenstein, G.B. ve Gardner, S.L. (2006). Handbook of Neonatal Intensive Care (Series-Handbook of Neonatal Intensive Care). 6th ed. USA: Mosby Elsevier
6.Moyse, K. (ed). (2009). Promoting Health in Children and Young People, The Role of the Nurse, Wiley-Blackwell, New Delhi, India,
7.Potts, N.L. ve Mondleco, B.L. (2007). Pediatric Nursing Caring for the Children and Their Families.
8.Richardson, B. (2006). Practice Guidelines for Pediatric Nurse Practitioners, Elseiver.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.
Öğrencinin Ders Katılımı: Ders katılım ile kavramların tartışılması ve özümsenmesi sağlanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Murat BEKTAŞ
02324124782
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi
13.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 242

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.455555
ÖK.555555
ÖK.65555
ÖK.75555