DERS ADI

: Savunmasız Gruplarda Sağlığı Koruma ve Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSH 5010 Savunmasız Gruplarda Sağlığı Koruma ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLENDAM KARADAĞ

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Toplumlarda savunmasız grupların kimler olduğunu öğrenme
2   2. Dünyada savunmasız grupların epidemiyolojisini bilme öğrenme
3   3. Savunmasız gruplarda sosyal belirleyicileri öğrenme
4   4. Savunmasız grupların yaşadıkları bireysel, toplumsal, kültürel ve psikolojik sorunları nedenlerini ele alma ve tartışma
5   5. Savunmasız grupların yaşadıkları sorunların etkilerini hemşirelik yaklaşımlarıyla birlikte ele alarak tartışabilme
6   6. Savunmasız gruplara yönelik dünyadaki ve ülkemizdeki politikaları öğrenme ve tartışma
7   7. Dünyada ve ülkemizde savunmasız gruplarda sağlığı koruma ve geliştirilme programlarını öğrenme
8   8. Savunmasız gruplara yönelik hemşirelik yaklaşımlarını geliştirmeye yönelik yenilikçi bakım stratejileri oluşturabilmek için güncel literatürü bilimsel araştırma yöntemleri doğrultusunda inceleyebilme ve uygulamaya aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Dersin Tanıtımı Savunmasız / Kırılgan Grup ve Sağlığı Geliştirme Kavramlarına Genel bir Bakış
2 Savunmasız Gruplarda Sosyal Belirleyiciler
3 Fiziksel ve Ortopedik Engelliler, Görme ve İşitme Engellilerde Sağlığı Koruma ve Geliştirme
4 Sokakta Yaşayanlarda ve Evsizlerde Sağlığı Koruma ve Geliştirme
5 Özgül Öğrenme Güçlüğü ve Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Bakım Vericilerinde Sağlığı Koruma ve Geliştirme
6 Yalnız Yaşayan Yaşlılarda Sağlığı Koruma ve Geliştirme Tek Ebeveynli/Parçalanmış Ailelerde Sağlığı Koruma ve Geliştirme
7 Alkol ve Uyuşturucu Madde Kullananlarda Sağlığı Koruma ve Geliştirme
8 Tutuklu ve Hükümlülerde Sağlığı Koruma ve Geliştirme
9 LGBTI+ Bireylerde Sağlığı Koruma ve Geliştirme
10 Erken yaşta ve Zorla Evlenen Çocuklarda Sağlığı Koruma ve Geliştirme
11 Yoksullarda Sağlığı Koruma ve Geliştirme,
12 Sığınmacı, Mülteci ve Göçmenlerde Sağlığı Koruma ve Geliştirme
13 Etnik Kimliğe Dayalı Gruplar/Azınlıklar (Romanlar, Farklı Kültür ve Dillere Sahip vb.) Sağlığı Koruma ve Geliştirme
14 İşsizlerde Sağlığı Koruma ve Geliştirme Ders değerlendirilmesi ve önerilerin tartışılması
15 Tek Ebeveynli/Parçalanmış Ailelerde Sağlığı Koruma ve Geliştirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum
Olgu tartışması
Seminer, konferans,
Vaka örnekleri üzerinden tartışma,
Ödev sunumları,
Video gösterimi
Beyin Fırtınası
Uygulama alanları (klinik ortam)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 6 30
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.45555
ÖK.5555
ÖK.6555555
ÖK.75555
ÖK.8555555