DERS ADI

: Hemşirelik Eğitiminde Similasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEH 5013 Hemşirelik Eğitiminde Similasyon SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLŞAH GÜROL ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Simülasyon kavramlarını tanımlayabilme
2   2. Simülasyona dayalı eğitimlere temel oluşturan kuram ve yaklaşımları bilme
3   3. Simülasyon yöntemlerini değerlendirebilme
4   4. Simülasyonun aşamalarını açıklayabilme
5   5. Hemşirelikte simülasyon uygulayabilme
6   6. Simülasyona dayalı eğitimi destekleyen öğrenme teorilerini açıklayabilme
7   7. Simülasyon uygulaması ve raporlamasında uyması gereken etik kuralları kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Simülasyonun tarihçesi, simülasyon kavramları Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
2 Simülasyona dayalı eğitimlere temel oluşturan kuram ve yaklaşımlar Doç.Dr. Dilek Özden
3 Standart hasta, Bilgisayarlı ve web tabanlı simülatörler Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
4 Manken tabanlı simülatörler, Sanal gerçeklik, haptik simülatörler ve sanal çevre Doç.Dr. Dilek Özden
5 Simülasyona hazırlık Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
6 Çözümleme kavramı ve teorik temelleri Çözümleme modelleri İyi çözümleme uygulamaları Doç.Dr. Dilek Özden
7 Yansıtma Geribildirim Çözümleme ortamının oluşturulması Çözümleme zamanın ayarlanması Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
8 Çözümlemede eğiticinin ve öğrencinin rolü Doç.Dr. Dilek Özden
9 Simülasyon yöntemiyle değerlendirme Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
10 Simülasyonda risk yönetimi, hasta güvenliği Doç.Dr. Dilek Özden
11 Senaryo geliştirme Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
12 Simülasyon uygulamalarında kullanılan araştırma yöntemleri Doç.Dr. Dilek Özden
13 Temel etik ilkeler bağlamında simülasyon uygulamaları Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
14 Simülasyona dayalı araştırmaların faydalarının etik açıdan değerlendirilmesi Doç.Dr. Dilek Özden
15 ÖDEV SUNUMLARI Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri:
Sunum, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde ödevin %30 u ve laboratuvar çalışmasının %20 si ile, final notunun %50 si ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %30 Ödev + %20 Laboratuvar + %50 final notu

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Lab Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
Uygulama sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555545
ÖK.2555555355
ÖK.355555535
ÖK.45555555
ÖK.5555555535
ÖK.65555555
ÖK.755555