DERS ADI

: Hemşirelik Bakımında Veri Tabanı Oluşturma I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEH 5009 Hemşirelik Bakımında Veri Tabanı Oluşturma I SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DİLEK ÖZDEN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. o Veritabanı tasarım gereksinimleri ve sistematik hemşirelik bakımı için önemi
2   2. o Sağlık değerlendirmesinde hemşirenin rolü,
3   3. o Sağlığı değerlendiren kişi: kültür, manevi boyut, aile ve sosyal özellikler,
4   4. o Hemşirelik verilerinin toplanması, kaydedilmesi ve analiz edilmesi: Nesnel veri toplama
5   5. o Hemşirelik verilerinin toplanması, kaydedilmesi ve analiz edilmesi: Subjektif veri toplama
6   6. o Hemşirelik verilerini toplama, kaydetme ve analiz etme: Verileri analiz etme; eleştirel düşünme, verileri ilişkilendirme ve hemşirelik tanılarını belirleme becerilerini geliştirme,
7   7. o Yetişkin bir kişinin fiziksel değerlendirmesi: Genel değerlendirme-öykü alma, zihinsel durum konsültasyonu ve yaşamsal göstergeler
8   8. o Yetişkin bir kişinin fiziksel değerlendirmesi: Ağrı değerlendirmesi
9   9. o Yetişkin bir kişinin fiziksel değerlendirmesi: Beslenme değerlendirmesi
10   10. o Yetişkin bir kişinin fiziksel değerlendirmesi: Ruhsal değerlendirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş Hemşirelik Bakımı İçin Objektif ve Subjektif Hemşirelik Verisi Toplama ve Kaydetme Gereği ve Önemi Prof. Dr. Dilek Özden
2 Sağlığı Değerlendirmede Fizyolojik ve Psikolojik Hazırlık İlke, Teknik, Araç ve Gereçleri (İnspeksiyon, Palpasyon, Perküsyon, Oskültasyon) Prof. Dr. Dilek Özden
3 Bireyin Kültür, Manevi Boyut ve Toplumsal Özelliklerinin Değerlendirilmesi Prof. Dr. Dilek Özden
4 Genel Değerlendirme: Yaşamsal Bulgu, Ağrı, Antropometrik Değerlendirme Prof. Dr. Dilek Özden
5 Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi Prof. Dr. Dilek Özden
6 Baş, Boyun, Ağız, Boğaz, Burun ve Sinüslerin Değerlendirilmesi Prof. Dr. Dilek Özden
7 Göz Değerlendirmesi Prof. Dr. Dilek Özden
8 ARA SINAV(Yazılı) (Simulasyon Laboratuvarında Standart hastada FM) Prof. Dr. Dilek Özden
9 Kulak Değerlendirmesi Prof. Dr. Dilek Özden
10 Göğüs ve Akciğer Değerlendirmesi Prof. Dr. Dilek Özden
11 GİS ve Abdominal Değerlendirmesi Prof. Dr. Dilek Özden
12 Kalp-Boyun Damarları ve Periferal Dolaşım Değerlendirmesi Prof. Dr. Dilek Özden
13 Yetişkin Bireyde Kas İskelet Sistemi Değerlendirmesi Nörolojik Sistemin Değerlendirmesi Prof. Dr. Dilek Özden
14 Meme -Lenf Bezleri ve Kadın -Erkek Üreme Sisteminin Değerlendirmesi (Simulasyon Laboratuvarında Standart hastada F M Prof. Dr. Dilek Özden
15 değerlendirme Prof. Dr. Dilek Özden

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Beyin fırtınası
Tartışma
Soru yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20+ BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar: Dönem içi notunu bir ara sınav ve bir ödev oluşturur. Dönem içi notunu ara sınav ile ödev notunun ortalaması oluşturur. Dönem içi notunun %40 ı final sınavının %60 başarı notunu oluşturur.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Laboratuvar 2 2 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 1 14
Vize Sınavı 1 2 2
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155555
ÖK.25555
ÖK.3555555555
ÖK.45555
ÖK.55555
ÖK.653555
ÖK.75555
ÖK.85555
ÖK.95555
ÖK.105555