DERS ADI

: Hemşirelikte Eğitim Yaklaşım. ve Eğitim Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEM 6042 Hemşirelikte Eğitim Yaklaşım. ve Eğitim Yönetimi SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Anabilim Dalı

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Psikiyatri Hemşireliği Doktora
Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora
İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Hemşirelik Esasları Doktora
Onkoloji Hemşireliği Doktora
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Hemşirelikte Yönetim Doktora
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciye, eğitim ve öğrenme ile ilgili değişik yaklaşımların hemşirelik eğitiminde uygulanması için gerekli becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hemşirelik eğitiminde araştırıcılığın önemini tartışabilme.
2   Farklı eğitim yaklaşımlarını eleştirel olarak değerlendirebilme.
3   Öğrenme kuramlarını hemşirelik eğitim programlarında uygun biçimde kullanabilme.
4   Uzaktan eğitimin hemşirelikte kullanımını değerlendirebilme.
5   Bologna sürecinin hemşirelik eğitimine katkılarını farkedebilme.
6   Eğitim kararlarında hemşirelik araştırmalarını kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme Kuramları Eğitim Programı Geliştirme Modelleri Eğitici ve Öğrenci Merkezli Eğitim yöntemleri Androgojik ve pedagojik eğitim yaklaşımı
2 Eğitim programını değerlendirme modelleri ve teknikleri Bologna Süreci Hemşireliğe Eğitiminde Yeterlilik Alanları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Boyer, EL (1992). A Special Report. Scholarship Reconsidered. Priorities of the Professoriate. Chapter 2: Enlarging the Perspective. California/ Princeton Fulfillment Services, New Jersey, 15-25.
2. Fardanesh, H.(2002). Learning theory approaches and teaching methods. British Journal of Educational Technology, 33(1), 95-98.
3. Ferguson, L., Day, RA. (2005) Evidence-based nursing education: myth or reality Journal of Nursing Education, 44, 107-115.
4. Fincher, R-M & Work, JA (2006). Perspectives on the scholarship of teaching. Medical Education, 40(4), 293-295.
5. Iwasiw, C, Goldenberg, D and Andrusyszyn, MA. Chapter 1: Introduction to curriculum development in nursing education. In Curriculum Development in Nursing Education. 2005, Boston, MA: Jones and Bartlett.
6. McAllister, M. Principles for curriculum development in Australian nursing: an examination of the literature. Nurse Education Today, 2001, 21, 304-314.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma etkinliği, grup çalışması, araştırma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin her hafta derste tartışmak üzere getirdikleri teorik bilgi ve literatür katkıları, seminer sunumları ile ara sınav ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
İş Tel: 412 4775

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 2 15 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 15 4 60
Vize sınavına hazırlık 1 7 7
Final sınavına hazırlık 1 7 7
Ödev hazırlama 1 20 20
Sunum hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.655