DERS ADI

: Kanıta Dayalı Hemşirelik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEM 6064 Kanıta Dayalı Hemşirelik SEÇMELİ 1 0 0 3

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Anabilim Dalı

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZLEM BİLİK

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Psikiyatri Hemşireliği Doktora
Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora
İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Hemşirelik Esasları Doktora
Onkoloji Hemşireliği Doktora
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Hemşirelikte Yönetim Doktora
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciye, uygulamalarını kanıta dayandırmaları konusunda tutum geliştirmelerine yardımcı olmak ve en iyi kanıtı kullanarak hemşirelik uygulamalarını geliştirme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ile ilgili bireysel ve kurumsal engelleri tartışabilme,
2   2. Klinik/yönetim/eğitim konularında yanıtlanabilir bir soru oluşturabilme,
3   3. Oluşturulan soruyu yanıtlamak için en iyi bilgiye ulaşacak şekilde tarama yapabilme,
4   4. Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının gerçekleştirilebilmesi için stratejiler geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kanıta dayalı hemşirelik nedir Niçin gereklidir Yararları nelerdir Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ile ilgili engeller (bireysel, kurumsal) ve uygulama ortamlarında nasıl uygulanır Yanıtlanabilir soru oluşturma (PICO) Literatür tarama Nicel araştırmaların eleştirel değerlendirilmesi Sistematik incelemeler, meta-analizler Kanıta dayalı rehberler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Craig, J, Smyth RL, The evidence-based practice manuel for nurses, Churchill Livingstone, second ed, 2007.

Dicenso A, Guyatt G, Ciliska D, Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, Mosby, 2004.

Greenhalgh, T, How to Read a Paper: The Basics of Evidence Based Medicine. 2nd ed. BMJ Books. London, 2001.

Lemieux-Charles L, Champagne F, Using knowledge and evidence in health care, University of Toronto, 2004.

Muir Gray, J.A, Evidenec-Based Healthcare. Churchill Livingstone, Edinburgh, 1997

Newell, R, Burnard, P, Research for evidence-based practice, Blackwell pub. 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, literatür tarama, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin derste tartışmak üzere getirdikleri teorik bilgi ve literatür katkıları, ödev, ara sınav ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
Doç Dr. Özgül Karayurt Tel: 0 232 412 4790 ozgul.kyurt@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 16 16
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455