DERS ADI

: Hemşirelikte Araştırma II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEM 5030 Hemşirelikte Araştırma II ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Anabilim Dalı

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans
İş Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans
Halk Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans
Hemşirelikte Yönetim Yüksek Lisans
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans
Onkoloji Hemşireliği Yüksek Lisans
Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans
İç Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans
Psikiyatri Hemşireliği Yüksek Lisans
Acil ve Yoğun Bakım Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin hemşirelik uygulamalarının geliştirilmesinde araştırmanın önemini kavraması, etik ilkeler doğrultusunda araştırma yapmasını, araştırmayı rapor etmesini ve uygulamalarda araştırma kullanımını öğrenmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bir araştırmada kullanılacak istatistiksel analiz yöntemlerine karar verebilme
2   2. Araştırmayı rapor etme
3   3. Bir araştırmayı eleştirel değerlendirebilme
4   4. Hemşirelik uygulamalarında araştırma sonuçlarını kullanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Veri, Özellikleri, Veri Türleri, Gösterimi-Tanımlayıcı istatistikler
2 Önemlilik Testleri; Parametrik, Nonparametrik Testler İki Ortalama Arasındaki Farkın Önemlilik Testi-Mann Whitney U Testi İki Eş Arasındaki Farkın Önemlilik Testi-Wilcoxon testi
3 Tek yönlü varyans analizi Kruskal Wallis Analizi Çok Yönlü Varyans Analizi
4 Ki-kare önemlilik testleri-dört gözlü Ki-kare önemlilik testleri- çok gözlü
5 Örneklem Hesaplama, Güç ve etki büyüklüğü
6 Pearson, spearmen ve kısmı korelasyon analizleri
7 Ölçüm Araçlarında Güvenirlik ve Geçerlilik
8 I.ARA SINAV
9 Basit ve Çoklu Doğrusal regresyon
10 Lojistik Regresyon Analizi ROC analizi Analizlerin Genel Tekrarı
11 Araştırma raporu hazırlama, rapor yazımında temel ilkeler
12 Araştırma raporu hazırlama, rapor yazımında temel ilkeler
13 Araştırma raporunun eleştirel değerlendirilmesi
14 II. Ara Sınav ve Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Polit DF, Hungler BP. Nursing Research: Principles and Methods. Fourth Ed. JB Lippincott Company, Philadelphia. 1991.
Polit DF, Hungler BP. Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization. Third Ed. JB Lippincott Company, Philadelphia. 1993.
Woods NF, Catanzaro M. Nursing Research. Teori and Practice. The C.V. Mosby Company, St.Louis. 1988
Yerli kaynaklar :
Akgül A. Tıbbi Araştırmalarda İstatistiksel Analiz Teknikleri SPSS Uygulamaları . Üçüncü Baskı.Emek Ofset Ltd.Şti. Ankara. 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, lab uygulamaları, araştırma makale,veri değerlendirme yöntemleri-egzersizleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Murat Bektaş
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 2 12 24
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555