DERS ADI

: Türkiye'de Okul Öncesi Eğitimin Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5028 Türkiye'de Okul Öncesi Eğitimin Sorunları ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RUKİYE GÜNSELİ YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, literatür ışığındaTürkiye'de okulöncesi eğitiminde yaşanan sorunları belirlemek bu sorunları gidermeye yönelikçözüm önerilerini ortaya koymaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk eğitim sisteminde geçmişten bugüne okul öncesi eğitimin sorunlarını belirleyebilme
2   Tarihsel süreçte okul öncesi eğitimin gelişimi hakkında bilgi sahibi olma
3   Yaşanan sorunlara çözüm yolları bulabilmek ve bu alanda görüşlerini ortaya koyabilme
4   Başka ülkelerde okul öncesi eğitimin durumu hakkında bilgi sahibi olma
5   Okul öncesi eğitim sorunlarına yönelik çözüm önerileri üretebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk eğitim sisteminde okul öncesi eğitimin önemi
2 Okul öncesi eğitim sorunlarına genel bakış
3 Okul öncesi eğitimde fiziki koşullar ve yaşanan sorunlar
4 Okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sorunları
5 Okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sorunları
6 Okul öncesi eğitimde uygulanan programlar (Eski ve yeni program karşılaştırması)
7 Ara sınav
8 Okul öncesi eğitimde uygulanan programlar (Eski ve yeni program karşılaştırması)
9 Okul öncesi eğitimde yönetsel sorunlar
10 Okul öncesi eğitimin Milli Eğitim Şuralarındaki yeri
11 Okul öncesi eğitimin Milli Eğitim Şuralarındaki yeri
12 Okul öncesi eğitimde yaygınlaşmaya ilişkin gelişim ve yaşanan sorunlar
13 Başka ülkelerde okul öncesi eğitimin durumu ve Türkiye ile karşılaştırma
14 Değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. ARAL, Neriman. KANDIR, Adalet. YAŞAR, Münevver Can. Okulöncesi Eğitimi 1.Ya-Pa Yayınları, İstanbul Ağustos 2001,
2. BEKMAN, Sevda. GÜRLESEL, Can Fuat. Doğru Başlangıç: Türkiye de Okulöncesi Eğitim TÜSİAD Yayın, 2005
3. LEVENT, Ethem. Beş Yıllık Kalkınma Programlarında Okulöncesi Eğitim . Okulöncesi Eğitim ve Sorunları. Türk Eğitim Derneği VII. Eğitim Toplantısı, Şafak Matbaası, Ankara 1983,
4. T.C. MEB Dokuzuncu Milli Eğitim Şurası, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul 1975,
5. T.C. MEB Onuncu Milli Eğitim Şurası, Milli Eğitim Basımevi, Ankara 1981,
6. T.C. MEB Onbirinci Milli Eğitim Şurası, Milli Eğitim Yayınları,
7. T.C. MEB Onikinci Milli Eğitim Şurası, Milli Eğitim Yayınları,
8. T.C. MEB Ondördüncü Milli Eğitim Şurası, Milli Eğitim Bakanlığı Basımevi, İstanbul. 1993,
9. T.C. MEB Onbeşinci Milli Eğitim Şurası, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. 1996,
10.T.C. MEB Okulöncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü. Kreş Programı. Ya-Pa Yayınları, İstanbul. 2002


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, probleme dayalı öğrenme, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Başarı notu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunseli.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Ödev Hazırlama 3 10 30
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.134
ÖK.23
ÖK.344
ÖK.43
ÖK.533333