DERS ADI

: Çağdaş Gelişim Kuramları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5031 Çağdaş Gelişim Kuramları ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RUKİYE GÜNSELİ YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, katılımcılara erken çocukluk çağı gelişim kuramları hakkında bilgi vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken çocukluk döneminin gelişim açısından önemini bilme
2   Erken çocukluk deneyimlerinin yetişkinlikteki önemini bilme
3   Gelişim kuramları hakkında bilgi sahibi olma.
4   Sağlıklı gelişim için çocuk eğitiminde dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi sahibi olma.
5   Gelişim teorilerini erken çocukluk eğitimi ile ilişkilendirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Erken çocuk gelişimi ve yetişkinlik döneminde yansımaları
2 Bilişsel gelişim- Piaget
3 Bilişsel gelişim- Brunner- Vygotsky
4 Henri Wallon'un kuramı
5 Duygusal gelişim-Freud- Erikson
6 Ahlak gelişim kuramları- Kohlberg, Piaget
7 Ara sınav
8 R. Coles'un kuramı
9 Bağlanma kuramları-Horowitz ve Bowlby
10 M. Ainsword'ün kuramı
11 K.. Horney'in kuramı
12 A. Gessel
13 M. Montessori
14 Genel değerlendirme
15 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ainsworth, M. (1978). Patterns of attachment: A psychological study of a strange situation. Hillsdale, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates.
2. Bandura, A. (1963). Social learning and personality development. New York: Holt, Rinehart, & Winston.
3. Bowlby, J. (1980). Attachment and loss. New York: Basic Books.
4. Erikson, E. (1985). Childhood and society. 35th anniversary ed. New York: W.W. Norton.
5. Klein, M. (1984). The Psychoanalysis of Children. London: Hogarth.
6. Kohlberg, L. (1987). Child psychology and childhood education: A cognitive developmental view. New York: Longman.
7. Piaget, J. (1963). The origins of intelligence in children. New York: Norton.
8. Piaget, J. (1968). Judgement and reasoning in the child. Totowa: Littlefield, Adams, & Co.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunu, tartışma, soru-cevap, vaka sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize %40, final %60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunseli.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 8 24
Sunum Hazırlama 3 8 24
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.134435
ÖK.23335
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.53343