DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Problem ve Problem Çözme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5074 Matematik Eğitiminde Problem ve Problem Çözme SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Matematik Eğitiminde problem, problem çözme ve problem çözme stratejilerini tanıtmak ve problem kurma ve çözme uygulamalarını gerçekleştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik Eğitiminde problem ve önemini anlayabilme
2   Matematik Eğitiminde problem çözmenin önemini kavrayabilme
3   Matematik Eğitiminde problem çözme aşamalarını öğrenebilme
4   Matematik Eğitiminde problem çözme stratejilerini öğrenebilme
5   Matematik Eğitiminde problem kurabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik Eğitiminde problem ve önemi
2 Matematik Eğitiminde problem
3 Matematik Eğitiminde problem çözme
4 Matematik Eğitiminde problem çözme
5 Matematik Eğitiminde problem çözmenin aşamaları
6 Matematik Eğitiminde problem çözmenin aşamaları
7 Matematik Eğitiminde problem çözme becerileri
8 Matematik Eğitiminde problem çözme becerileri
9 Matematik Eğitiminde problem çözme stratejileri
10 Matematik Eğitiminde problem çözme stratejileri
11 Matematik Eğitiminde problem kurma ve çözme
12 Matematik Eğitiminde problem kurma ve çözme
13 Öğrencilerin hazırladıkları problemlerin değerlendirilmesi
14 Öğrencilerin hazırladıkları problemlerin değerlendirilmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Altun, M. (2005), Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
2. Baki, A. (2015), Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
Baykul, Y. (2012), İlkokulda Matematik Öğretimi, Ankara: PEGEM Akademi
3. Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
4.Polya, G. (1945). How to Solve It: A New Aspect of Mathematical Method. Princeton, NJ: Princeton University Press.
5.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Ankara: Nobel Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 7 2 14
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.154555544555
ÖK.25555555544555
ÖK.35545555555445555
ÖK.45545555555445555
ÖK.55545555555445555