DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Dijital Hikayeler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5033 Kimya Eğitiminde Dijital Hikayeler SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AYBÜKE PABUÇCU AKIŞ

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri, kimya eğitiminde dijital hikayelerin hazırlanması, kullanılması ve değerlendirilmesi hakkında bilgilendirmektir. Ayrıca, dijital hikayelerin eğitim aracı olarak derslerde etkili şekilde kullanılmasının sağlanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kimya derslerinde kullanılabilecek kısa hikâyeler yazabilme
2   2. Dijital hikâyelerin bileşenlerini açıklayabilme
3   3. Dijital hikâye örneği hazırlayabilme
4   4. Kimya eğitiminde kullanılabilecek dijital hikâyeleri değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. hafta Hikâye anlatımının fen ve kimya eğitimindeki rolü
2 2. hafta Fen eğitimde argümantasyon uygulamalarına yönelik olarak dijital hikâye kullanımı
3 3. hafta Fen eğitimde 5E Öğrenme Döngüsü Modeline göre dijital hikâye kullanımı
4 4. hafta STEM etkinliklerinde Dijital Hikâye Kullanımı
5 5. hafta Dijital Hikâyenin Bileşenleri- Senaryolaştırma
6 6. hafta Dijital Hikâyenin Bileşenleri- Hikâye Tahtası
7 7. hafta Dijital Hikâyenin Bileşenleri- Çoklu ortam öğeleri
8 8. hafta Dijital Hikâye Oluşturmada Kullanılabilecek Yazılımlar-I
9 9. hafta Dijital Hikâye Oluşturmada Kullanılabilecek Yazılımlar-II
10 10. hafta Karikatür Hazırlama Programları
11 11. hafta Animasyon Hazırlama Programları
12 12. hafta Dijital Hikayelerin Sunulması
13 13. hafta Dijital Hikayelerin Sunulması
14 14. hafta Dijital Hikayelerin Değerlendirilmesi
15 15.hafta Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* Pabuccu, A. (2019). Fen Eğitiminde Dijital Hikayeler. Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, Akgündüz, D., Ed., ISBN: 978-605-170-301-5, Anı Yayıncılık, Ankara, 229-244.
* Pabuccu, A. (2019). Kimya Eğitiminde Hikayelerin Gücü. Eğitimde Hikâyenin Gücü, Ed., Yakıncı, C. ve Kızılay, A., ISBN: 978-605-7853-07-3, İnönü Üniversitesi Yayınevi, Malatya, 115-122.
* Ohler, J.B. (2013). Digital Storytelling in the Classroom: New Media Pathways to Literacy, Learning, and Creativity, Corwin Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma, Proje hazırlama, tartışma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunum materyallerinin değerlendirmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aybuke.pabuccuakis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günü 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Proje Ödevi 1 3 3
Final Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.154445
ÖK.2544
ÖK.3543445
ÖK.454334