DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Canlandırma ve Benzeşimler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5000 Kimya Eğitiminde Canlandırma ve Benzeşimler ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kimya Eğitiminde öğrenme-öğretme sürecinde canlandırma ve benzeşim hazırlama

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Canlandırma ve benzeşimlerin eğitimdeki önemini kavrayabilme
2   Canlandırma ve benzeşim hazırlama stratejilerini kavrayabilme
3   Canlandırma ve benzeşim örnekleri geliştirebilme
4   Ders materyallerindeki canlandırma ve benzeşim örneklerini irdeleyebilme
5   Ders materyallerindeki canlandırma ve benzeşim örneklerinin eksik yönlerini belirleyebilme
6   Canlandırma ve benzeşim araştırmalarına ait ulusal ve uluslar arası makaleleri inceleyebilme ve yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Canlandırmaların Eğitimde Önemi
2 Canlandırma hazırlama stratejileri
3 Konu ve hedeflere bağlı olarak canlandırmalar nasıl hazırlanır
4 Ders materyallerinde canlandırmaların incelenmesi
5 Ders materyallerinde canlandırmaların eksik yönlerinin irdelenmesi ve tartışılması
6 Benzeşimlerin(Analojilerin) eğitimde önemi
7 Benzeşim türleri
8 Benzeşim çalışmaları
9 Benzeşim hazırlama stratejileri
10 Konu ve hedeflere bağlı olarak benzeşim hazırlama
11 Ders kitaplarındaki benzeşimlerin incelenmesi
12 Ders materyallerinde benzeşimlerin eksik yönlerinin irdelenmesi ve tartışılması
13 Hazırlanan canlandırma örneklerinin sunumu ve tartışılması
14 Benzeşim örneklerinin sunumu ve tartışılması
15 Ödev ve final sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Gilbert K.John. (2007) Visualization in Science Education (Models and Modeling in Science Education), Springer,Netherlands.
2- Ahrweiler, Petra, Gilbert Nigel, and F. Ahrweile. Computer Simulation in Science and Technology Studies,
3-Abraham, F. and W. A. Tiller.Introduction to Computer Simulation in Applied Science

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

BDÖ yöntemi, İşbirlikli öğrenme yöntemi, grup tartışması yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders kapsamında öğretim üyesinin verdiği ödevin ve sunumun gerçekleştirilmesi sonucunda dersten başarılı olunabilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senol.alpat@deu.edu.tr
melis.cekci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11-12 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Ödev Hazırlama 1 45 45
Sunum Hazırlama 1 45 45
Final Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.2554
ÖK.3554
ÖK.44534
ÖK.54554
ÖK.655453