DERS ADI

: Bilgisayar Destekli Analitik Kimya Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5008 Bilgisayar Destekli Analitik Kimya Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin teknoloji destekli analitik kimya uygulamaları yapması, bilgisayar programlarını kavraması ve bu programları Analitik Kimya uygulamalarında kullanabilmesidir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Analitik kimya eğitiminde bilgisayar destekli eğitimin önemini kavrayabilme
2   Analitik kimyadaki karmaşık ve soyut kavramları bilgisayar ortamında öğrenebilme ve öğretebilme
3   Eğitimde kullanılan bilgisayar programlarını kavrayabilme
4   Analitik kimya konuları ile ilgili grafikleri bilgisayar ortamına aktarabilme ve yorumlayabilme
5   Analitik kimya deneylerini bilgisayar ortamında tasarlayabilme
6   Analitik kimya eğitiminde bilgisayar kullanımı ile ilgili literatür verilerine ulaşabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Literatür taraması
2 Analitik Kimyada bilgisayar destekli eğitimin gelişimi, bilgisayar tabanlı laboratuar
3 Genel bilgiler, bilgisayar programlarının tanıtılması, bilgisayar destekli bilgi sistemleri ve yapay zeka
4 Kemometri, temel istatistik kavramlar, istatistik testler, varyans analizi
5 Bilgisayar ve teknolojinin bilimde genel uygulamaları ve önemi
6 Akış diyagramlarının oluşturulması, modelleme, grafik yöntemler, doğrusal öğrenme makinası
7 Analitik kimyada excel uygulamaları
8 Literatür çalışmalarının değerlendirilmesi
9 Literatür çalışmalarının değerlendirilmesi
10 Literatür çalışmalarının değerlendirilmesi
11 Bilgi işleme ve analitik verilerin bilgisayar ortamında değerlendirilmesi, bilgisayar destekli öğrenme materyallerinin tasarımı
12 Bilgi işleme ve analitik verilerin bilgisayar ortamında değerlendirilmesi, bilgisayar destekli öğrenme materyallerinin tasarımı
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Ödev teslimi ve değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Using Computers in Chemistry and Chemical Education, T. J. Zielinski, M. L. Swift, ISBN-10: 0841234655, ISBN-13: 978-0841234659, American Chemical Society, 1997.
2) Challenges of Teaching with Technology Across the Curriculum: Issues and Solutions ,
L. A. Tomei, ISBN-10: 1591401097, ISBN-13: 978-1591401094, Information Science Publishing, 2002.
3) Instructional Models in Computer-Based Learning Environments , S. Dijkstra, H. P.M. Krammer, J. J.G. van Merrienboer, ISBN-10: 3642081487, ISBN-13: 978-3642081484, NATO ASI Series, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teknoloji destekli öğretim, grup tartışması, buluş yoluyla öğretim, problem çözme yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11-12 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 3 21
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 60 60
Final Ödevi 1 20 20
Proje Final Sunumu 1 30 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 171

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15533
ÖK.2535
ÖK.355
ÖK.445332
ÖK.553555
ÖK.62353