DERS ADI

: Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 5050 Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimi SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BERNA TATAROĞLU TAŞDAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı öğretmenin mesleki gelişimi kavramını ve matematik öğretmenlerinin mesleki gelişimine yönelik farklı perspektifleri ve modelleri tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretmen için mesleki gelişim kavramını açıklar.
2   Öğretmenin öğrenmesi kavramını açıklar.
3   Matematik öğretmeninin mesleki gelişimine ilişkin teorik perspektifleri tanır.
4   Farklı mesleki gelişim programı modellerini açıklar.
5   Farklı ülkelerdeki ve ülkemizdeki mesleki gelişim konusundaki çalışmaları tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Mesleki gelişim nedir
3 Öğretmenlerin öğrenmesi
4 Öğretmenlerin öğrenmesi
5 Matematik öğretmeninin mesleki gelişiminde teorik perspektiflerin incelenmesi
6 Mesleki Gelişim Modelleri
7 Mesleki Gelişim Modelleri
8 Ödev Sunumları
9 Etkili bir mesleki gelişim programının özellikleri
10 Ders imecesi modeli
11 Bazı ülkelerde mesleki gelişim
12 Bazı ülkelerde mesleki gelişim
13 Türkiye'de mesleki gelişim
14 Türkiye'de mesleki gelişim
15 Final Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Garet, Michael S., Porter, Andrew C., Desimone, Laure, Birman, Beatrice F. & Yoon, Kwang Suk (2001). What Makes Professional Development Effective Results From A National Sample Of Teachers , American Educational Research Journal, 38(4), 915 945.
Guskey, Thomas R. (2000). Evaluating Professional Development, Corwin Press, California. Guskey, Thomas R. (2002). Does It Make a Difference Evaluating Proffesional Development , Educational Leadership, 59(6), 45 51.
Guskey, Thomas R. (2007). Results-Oriented Professional Development, İçinde: A. C. Onstein, E. F. Pajak, ve S. B. Ornstein, Contemporary Issues in Curriculum (s. 334 346), Pearson Education, Boston.
Higgins, J., & Parsons, R. (2009). A successful professional development model in mathematics: A system-wide New Zealand case. Journal of Teacher Education, 60(3), 231-242.
Matos, J. F., Powell, A., Sztajn, P., Ejersbø, L., Hovermill, J., &Matos, J. F. (2009). Mathematics teachers professional development: Processes of learning in and from practice. In R. Even &D. L. Ball (Eds.), The professional education and development of teachers of mathematics: The 15th ICMI study (pp.167 183). Springer US. https://doi.org/10.1007/978-0-387-09601-8_19.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.tataroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 3 42
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.153322333222541
ÖK.253322333222541
ÖK.353322333222541
ÖK.453322333222541
ÖK.553322333222541