DERS ADI

: Seminer

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5096 Seminer ZORUNLU 0 2 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERCAN UYANIK

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Seminerin amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literatür araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literatür ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen bir konuda detaylı bir literatür araştırması yapabilir
2   İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözüm üretebilmek adına literature araştırması sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir
3   Literatür araştırması sonuçlarını sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir
4   Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir
5   Hazırladığı raporu bir dinleyici topluluğun önünde güvenle sunabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seçilen Bir Konuda Bir Çözüme Ulaşabilmek Adına Problemi Anlamaya Çalışmak
2 Seçilen Bir Konuda Bir Çözüme Ulaşabilmek Adına Problemi Anlamaya Çalışmak (Devam)
3 Çalışılmakta Olan Probleme Yönelik Bilgileri İçeren Makale Veya Kitapları Arayıp Bulmak Ve Onları Okumak
4 Çalışılmakta Olan Probleme Yönelik Bilgileri İçeren Makale Veya Kitapları Arayıp Bulmak Ve Onları Okumak (Devam)
5 Çalışılmakta Olan Probleme Yönelik Bilgileri İçeren Makale Veya Kitapları Arayıp Bulmak Ve Onları Okumak (Devam)
6 Çalışılmakta Olan Probleme Yönelik Bilgileri İçeren Makale Veya Kitapları Arayıp Bulmak Ve Onları Okumak (Devam)
7 Çalışılmakta Olan Probleme Yönelik Bilgileri İçeren Makale Veya Kitapları Arayıp Bulmak Ve Onları Okumak (Devam)
8 Yapılan Gelişmelerin İzlenmesi
9 İlgilenilen Problemin Çözümüne Yönelik Olarak Edinilen Bilgileri Önem Derecesine Göre Sınıflandırmak Ve Bunlardan Bir Veri Tabanı Oluşturmak
10 İlgilenilen Problemin Çözümüne Yönelik Olarak Edinilen Bilgileri Önem Derecesine Göre Sınıflandırmak Ve Bunlardan Bir Veri Tabanı Oluşturmak (Devam)
11 Çalışılan Konu Hakkında Rapor Yazımı
12 Çalışılan Konu Hakkında Rapor Yazımı (Devam)
13 Çalışılan Konu Hakkında Rapor Yazımı (Devam)
14 Çalışılan Konu Hakkında Rapor Yazımı (Devam)
15 Raporun Tamamlanması Ve Bir Dinleyici Bir Kitle Önünde Sunulması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme Yöntemleri" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümünde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler başarılı bir sunum yapabilmek için dikkat etmeleri gereken hususlar hakkında bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin çalıştığı konuyla ilgili literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunma yetenekleri konuya ilişkin dönem sonunda hazırladıkları rapor ve raporun sunumu ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ercan.uyanik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Sunum Hazırlama 1 10 10
Rapor Hazırlama 1 14 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 65

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555
ÖK.5555555