DERS ADI

: Türk Tarih Tezi Üzerine Düşünceler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5016 Türk Tarih Tezi Üzerine Düşünceler SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ERKAN SERCE

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk Tarih Tezi'nin ortaya çıkışını hazırlayan siyasal ve düşünsel koşulları ortaya koyarak, tezin ortaya konmasıyla başlayan tartışma süreçlerini irdelemektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Tarih Tezinin temel dayanaklarını açıklayabilme
2   Türk Tarih Tezine kaynaklık eden Batılı düşünürleri ve düşüncelerini yorumlayabilme
3   Türk Tarih Teziyle ilgili tartışmaları analiz edebilme
4   Türk Tarih Tezini dönemin sosyo-politik gelişmeleri içerisinde değerlendirebilme
5   Konuyla ilgili bir sunum hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi, Temel Kaynakların Tartışılması
2 Batı'da Antropolojinin Gelişimi ve Milliyetçilik
3 Milliyetçi Tarih Yazımı
4 Türk Tarih Tezinin Oluşturulma Süreci
5 Türk Tarih Tezinin Kaynakları
6 Türk Tarih Tezi ve Güneş Dil Teorisi
7 Türk Tarih Tezi ve Resmi Tarih Yazımı
8 Ara Sınav
9 Türk Tarih Tezi ve Türklük Kavramının Yeniden Kurgulanması
10 Atatürk ve Türk Tarih Tezi
11 Türk Tarih Tezi - Eleştiriler I
12 Türk Tarih Tezi - Eleştiriler II
13 Türk Tarih Tezi - Tartışmalar (Sunumlar)
14 Türk Tarih Tezinin Günümüze Yansımaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. İnan, Afet. (1939)."Atatürk ve Tarih Tezi", Belleten, C.3, S.10, ss. 243-246
2. Aydın, Suavi (1996). "Türk Tarih Tezi ve Halkevleri". Kebikeç, S.3, ss. 107-130
3. Berktay, Halil. (1983). "Tarih Çalışmaları", Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, 9. Cilt. İstanbul: İletişim Yayınları
4. Caymaz, Birol (2007). Türkiye'de Vatandaşlık, Resmi İdeoloji ve Yansımaları. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları
5. Copeaux, Etienne (2006). Tarih Ders Kitaplarında (1931-1993) Türk Tarih Tezinden Türk-İslam Sentezine. İstanbul: İletişim Yayınları
6. Copeaux, Etienne (2002). "Türk Milliyetçiliği: Sözcükler, Tarih, İşaretler". Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce, C. 4 - Milliyetçilik, İstanbul: İletişim Yayınları
7. Çoker, Fahri (1983). Türk Tarih Kurumu -Kuruluş Amacı ve Çalışmaları. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi
8. Ersanlı, Büşra (2006). İktidar ve Tarih - Türkiye'de "Resmi Tarih" Tezinin Oluşumu (1929-1937). İstanbul: İletişim Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.serce@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 193

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.135
ÖK.235
ÖK.335
ÖK.435
ÖK.5355