DERS ADI

: 21. Yüzyıl Müzik Öğretimi Uygulamalarında Alternatif Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 5065 21. Yüzyıl Müzik Öğretimi Uygulamalarında Alternatif Yaklaşımlar ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLKAY EBRU TUNCER BOON

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Neden, nasıl ve kim için müzik eğitimi sorusuna alternatif yanıtlar geliştirebilme. Bireysel ve mesleki bir müzik eğitimi felsefesi/inancı oluşturabilme.
2   Alternatif müzik eğitim ve öğretim uygulamalarını ve yaklaşımlarını dünyadaki uygulamalardan seçilmiş örnekler üzerinden tanıma ve anlama.
3   Müzik eğitimi ve öğretimi alanında var olan alternatif uygulamaları birbirleriyle ilişkilendirebilme, karşılaştırabilme ve bunlara dair eleştirel değerlendirme yapabilme.
4   Müzik eğitimi ve öğretimi alanında var olan alternatif uygulamaları, yaklaşım ve yöntemleri ortaya çıktıkları tarihsel, felsefi, sosyo-kültürel, bilimsel, ekonomik ya da teknolojik bağlamları içerisinde değerlendirebilme.
5   Bu yaklaşım ve uygulamaları çağın evrensel ve yerel dinamikleri/ihtiyaçları bağlamında değerlendirip tartışabilme.
6   Bu yaklaşım ve uygulamaları bireysel mesleki ve bilimsel ihtiyaçları bağlamında değerlendirip tartışabilme, akademik uygulama ve çalışmalarına uyarlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Müzik eğitiminin temelleri. Kim için, neden ve nasıl bir müzik eğitimi
2 Müzik eğitimi felsefesi. Estetik eğitimi olarak müzik eğitimi. Praxial müzik eğitimi.
3 Öğrenme teorileri ve müzik eğitimindeki gelişmeler. (Dewey, Vygotsky, Bandura)
4 Müzik davranışı, beyin ve sinirbilim.
5 Çokkültürlülük, kültürlerarasılık ve kültüre duyarlı müzik eğitimi.
6 Eleştirel pedagoji ve müzik eğitimi.
7 Popüler müzik, informal ve geleneksel olmayan programlar ve öğretim yaklaşımları.
8 Popüler müzik, informal ve geleneksel olmayan programlar ve yaklaşımları.
9 Topluluk müziği ve Topluma Hizmet Projeleri
10 Müzik eğitimi ve terapi
11 Teknoloji ve müzik eğitimi
12 Hayat boyu ve kendi kendine öğrenme becerileri ve müzik eğitimi. Bilişüstü öğrenme stratejileri. Öğrenmeyi öğrenme.
13 Müzisyenlik ve müzik öğretmeni
14 Araştırmacı olarak müzik öğretmeni. Müzik sınıfında etnografik yöntem.
15 Müzik sınıfında eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi geliştirme. Sokratik yöntem, yaratıcı yöntem.
16 Final Sınavı/Raporlama ve Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Aktif öğrenme, araştırma ve tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Kitap Okuma 1 20 20
Rapor hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Proje Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.1543433
ÖK.2533434
ÖK.3444433
ÖK.4333333
ÖK.5444444
ÖK.6444444