DERS ADI

: Yaylı Çalgılar Pedagojisi (Keman-Viyola)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 5058 Yaylı Çalgılar Pedagojisi (Keman-Viyola) SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLKAY EBRU TUNCER BOON

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaylı çalgılar (keman/viyola) pedagojisinin tarihsel gelişimi ve çağdaş yaklaşımları geliştiren önemli pedagogları tanıyacaktır.
2   Yaylı çalgılar öğretiminde uluslararası pedagojik yaklaşımların karşılaştıracaktır (Suzuki, Rolland, Havas, Applebaum, Auer, Galamian, Flesh, Dounis, Flesh).
3   Başlangıç aşamasında yaygın kullanılan metot kitapları analiz edecektir.
4   Dizi çalışma kitaplarını ve teknik çalışma kitaplarını inceleyecektir.
5   Vibrato ve ton geliştirme çalışmaları ve yaklaşımlarını anlayacaktır.
6   Derecelendirilmiş repertuvarı ve seçili solo repertuvarı inceleyecektir.
7   Seçili oda müziği repertuvarının inceleyecek, çalışma stratejileri ve ezber tekniklerini öğrenecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaylı çalgılar (keman/viyola) pedagojisinin tarihsel gelişimi ve çağdaş yaklaşımları geliştiren önemli pedagoglar.
2 Yaylı çalgılar (keman/viyola) pedagojisinin tarihsel gelişimi ve çağdaş yaklaşımları geliştiren önemli pedagoglar.
3 Yaylı çalgılar (keman/viyola) pedagojisinin tarihsel gelişimi ve çağdaş yaklaşımları geliştiren önemli pedagoglar.
4 Yaylı çalgılar öğretiminde uluslararası pedagojik yaklaşımların incelenmesi, karşılaştırılması ve analizi (Suzuki, Rolland, Havas, Applebaum, Auer, Galamian, Flesh, Dounis, Flesh).
5 Yaylı çalgılar öğretiminde uluslararası pedagojik yaklaşımların incelenmesi, karşılaştırılması ve analizi (Suzuki, Rolland, Havas, Applebaum, Auer, Galamian, Flesh, Dounis, Flesh).
6 Yaylı çalgılar öğretiminde uluslararası pedagojik yaklaşımların incelenmesi, karşılaştırılması ve analizi (Suzuki, Rolland, Havas, Applebaum, Auer, Galamian, Flesh, Dounis, Flesh).
7 Yaylı çalgılar öğretiminde başlangıç aşamasında yaygın kullanılan metot kitaplarının incelenmesi.
8 Ara Sınav
9 Dizi çalışmaları/kitaplarının incelenmesi
10 Teknik çalışmaların/kitaplarının incelenmesi
11 Etüt yaklaşımlarının ve kitaplarının incelenmesi
12 Vibrato ve ton geliştirme çalışmaları
13 Derecelendirilmiş repertuvarın incelenmesi. Seçili solo repertuvarın incelenmesi.
14 Seçili solo repertuvarın incelenmesi
15 Çalışma stratejileri/Ezber teknikleri/sahne anksiyetesi
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, anlatım, örnek olay/program/yaklaşım inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 12 156
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155555555
ÖK.25555555
ÖK.35444444
ÖK.455555555
ÖK.544444444
ÖK.6555555
ÖK.754555545