DERS ADI

: Kültürel Bellek ve Görsel Sanatlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5070 Kültürel Bellek ve Görsel Sanatlar SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. CANSU ÇELEBİ EROL

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İnterdisipliner bir bilimsel alan olarak bellek araştırmalarının kapsam ve işlevselliğini tanımlamak. Bellek kavramı ve bellek çeşitlerini görsel sanatlar bağlamında tanımlamak. Hatırlama, unutma, nostalji gibi bellekle ilgili fenomenlerin görsel sanatlarda yaratım sürecine etkilerini örneklerle saptama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bellek kavramı ve bellek çeşitlerini tanımlama.
2   Zaman ve bellek ilişkisini görsel sanatlar bağlamında çözümleme.
3   Tarih ve bellek ilişkisini görsel sanatlar bağlamında çözümleme.
4   Görsel sanatlar bağlamında bellek mekanizmalarının yeri ve önemini tartışma.
5   Kolektif bellek kavramını görsel sanatlar çerçevesinde tartışma.
6   Kültürel bellek kavramını görsel sanatlar çerçevesinde tartışma.
7   Bellek kavramının klasik kültürel kökenlerini belirleme.
8   Görsel sanat yapıtını bir bellek enstrümanı olarak çözümleme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders konularına giriş . Konuların tanıtımı.
2 1.Araştırma Konusu: Çağdaş Sanatta Zaman ve Bellek Kavramları ve Görsel Açılımları :.Sanatçı ve Eseri İncelemesi 1.Araştırma Konusu ve Örnek Sanatçı Seçimi ve Tanıtımı.
3 1. Araştırma Konusu 1:Çağdaş Sanatta Zaman ve Bellek Kavramları ve Görsel Açılımları :.Sanatçı ve Eseri İncelemesi ve Tartışma.
4 1. Araştırma Konusu 1:Çağdaş Sanatta Zaman ve Bellek Kavramları ve Görsel Açılımları :.Sanatçı ve Eseri İncelemesi ve Tartışma.
5 1. Araştırma Konusu 1:Çağdaş Sanatta Zaman ve Bellek Kavramları ve Görsel Açılımları :.Sanatçı ve Eseri İncelemesi ve Tartışma.
6 İnterdisipliner bir alan olarak bellek araştırmalarının görsel sanatlar bağlamında işlevselliği
7 İnterdisipliner bir alan olarak bellek araştırmalarının görsel sanatlar bağlamında işlevselliği
8 ödev-arasınav+ders
9 "Zihinde ve Kültürde Bellek" literatür incelemesi.
10 "Zihinde ve Kültürde Bellek" literatür incelemesi.
11 "Zihinde ve Kültürde Bellek" literatür incelemesi.
12 'Görsel Sanatlar Eğitiminde Otobiyografik Bellek Uygulamaları ' incelemesi.
13 'Görsel Sanatlar Eğitiminde Otobiyografik Bellek Uygulamaları ' incelemesi.
14 'Görsel Sanatlar Eğitiminde Otobiyografik Bellek Uygulamaları ' incelemesi.
15 final sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zaman Üzerine (Norbert Elias, 2000), Doğuş ve Yeniden Doğuş (Mircea Eliade, 2015), On Collective Memory (Maurice Halbwachs, 1992), Kültürel Bellek (Jan Assmann, 2001), Toplumlar Nasıl Anımsar (Paul Connerton, 2014), Hafıza Mekanları (Pierre Nora, 2006), Potentialities (Giorgio Agamben, 1999), Aby Warburg An Intellectual Biography (Ernest Gombrich, 1970), Kayıp Zamanın İzinde (Marcel Proust, 2006).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Literatür tarama
2. Arşiv tarama
3. Proje
4. Araştırma Gezisi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Konunun anlaşılması
2. Nicelik / nitelik
3. Katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.aytekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Proje Ödevi 1 1 1
Proje Final Sunumu 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61
ÖK.71
ÖK.81