DERS ADI

: Çağdaş Toplum ve Sanat

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5062 Çağdaş Toplum ve Sanat ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİBEL ALMELEK İŞMAN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Toplum ve toplumsal yapı kavramını, toplumsal farklılıkları (Geleneksel, Çağdaş vb.) kavramak ve toplum ile sanat arasındaki ilişkiyi kurabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplum ve toplumsal yapı tanımlarını kavrama
2   Toplumsal değişim kavramını ve önemini kavrama.
3   Bilimsel teknik gelişmeler ve toplumsal sonuçlarını ilişkilendirme ve tartışma.
4   Sanatın gerekliliğini ve kaynağını sorgulama
5   Çağdaşlık ve çağdaş toplum kavramını tartışma.
6   Çağdaş toplum sanatını ve kültürünü kavrama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplum, Toplumsal Yapı Kavramı ve toplumsal hiyerarşi
2 Toplumsal değişim, Toplumsal ayrımlar
3 Bilgi, sanat, laiklik, ideoloji, değişim ve çağdaş kavramları
4 İlkel toplumdan Teknolojik topluma geçiş aşamaları
5 Sanatın kaynağı, ilkel toplum ve yerleşik toplumda sanat
6 Sanatın doğası ve ontolojisi
7 Çağdaş toplum
8 Proje Ödevi + Ders
9 Çağdaş toplumlarda sanat ve kültür
10 Çağdaş toplumlarda sansür ve ideoloji kavramı
11 Yerel yönetimler ve sanat ilişkisi
12 Çağdaş toplumlarda teknoloji ve sanat ilişkisi
13 Çağdaş toplumlarda sanat eğitimi, sanat ortamı ve basın
14 Çağdaş toplumlarda sanatçı kimliği, sergiler ve galeriler
15 proje final sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ARMAĞAN İbrahim, Toplumsal Yapı, Bilim ve Sanat, Ege. Üni. Yayınları,1982
ÇALIŞLAR Aziz, Ulusal kültür ve Sanat, Cem Yayınları,1988
GÜVENÇ Bozkurt, İnsan ve Kültür, Remzi Kitapevi,1994
KONGAR Emre, Toplumsal Değişme Bilgi Yay. 1972
TANSUĞ Sezer, Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitapevi,1986
Yardımcı kaynaklar:
MORAN Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri Cem Yay. 1978

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

analiz,çözümleme ve yazınsal ilişki kurabilme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlişkilendirme, yorumlama ve anlamlı ilişkilerde yazınsal sonuca ulaşma süreçleri temel inceleme ölçütleri olarak belirlenmiştir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.gultekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba
11:15 - 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Proje Ödevi 1 1 1
Proje Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61