DERS ADI

: Ergenlerle Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5584 Ergenlerle Psikolojik Danışma SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

: Öğrencilerin ergenlerle danışma yaparken kullanılabilecekleri farklı teknik ve araçları öğrenmeleri ve ergenlik döneminde yaşanan güçküller ile ilgili bir bakış açısı geliştirmeleri bu dersin amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ergenlikle ilgili güncel yaklaşımları, soruları ve sorunları tanımlayabilme
2   Ergenlerle psikolojik danışmada çeşitli teknikleri ve araçları kullanabilme
3   Ergenlerle psikolojik danışmada yaratıcı teknikleir kullanabilme
4   Ergenlerle psikolojik danışmada farklı psikolojik danışma kuramlarını kullanabilme
5   Ergenlerle psikolojik danışmada kullanılan psikolojik danışma becerilerini geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Ergenlerle psikolojik danışmada etik ve yasal konular
3 Bağlanma, travma ve ergen gelişimi
4 Ergenlerle psikolojik danışmada terapötik işbirliği
5 psikodinamik yaklaşımlar
6 hümanistik yaklaşımlar
7 bilişsel-davranışçı yaklaşımlar
8 aile ve sistemler yaklaşımı
9 yapılandırmacı yaklaşımlar
10 psikolojik danışmada stratejiler (sembolik, bilişsel davranışçı, yaratıcı, psiko-eğitsel)
11 12-14 yaş arası ergenlerle psikolojik danışma
12 15-19 yaş arası ergenlerle psikolojik danışma
13 proje sunumu
14 proje sunumu
15 proje sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dahir, C.A., Stone, C. (2012). The Transformed school counselor (2nd Ed.). USA: Brooks/Cole
Dimmitt, C.L., Carey, J.C., Hatch, P.A. (2007). Evidence-based school counseling: make a difference with data-driven practices. UK: Crovin Press
Golden, L.B., Henderson, P. (2007). Case studies in school counselinf. USA: Pearson.
Sciarra, D.T: (2003). School counseling: foundations and contemporary issues. USA: Brooks/Cole
Smith-Adcock, S., & Tucker, C. (Eds.). (2016). Counseling children and adolescents: Connecting theory, development, and diversity. SAGE Publications.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin işlenişinde anlatma, sunum, tartışma ve vaka incelemesi gibi teknikler kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

değerlendirme kriterlerine ilişkin rubrik derste öğrencilerle paylaşılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.siyez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 30 30
Proje Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14545323522
ÖK.24545323522
ÖK.34545342532
ÖK.45555333235
ÖK.55555335255