DERS ADI

: Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5572 Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kültür ve psikolojik danışma arasındaki ilişkiler konusunda farkındalık sahibi olmak ve kültüre duyarlı psikolojik danışma becerileri kazanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kültür ve ilişkili kavramları anlama
2   2. Bireyci ve kolektif kültürler arasındaki farklılıkları anlama
3   3. Kültür ile psikolojik danışma ilişkisini kavrama
4   4. Çok kültürlü psikolojik danışma kuramlarını öğrenme
5   5. Çok kültürlü psikolojik danışma yeterliklerini anlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı Ders tanıtımı
2 Kültür kavramının açıklanması Kültür kavramının açıklanması
3 Çokkültürlülük kavramının açıklanması Çokkültürlülük kavramının açıklanması
4 Kültür ve ruh sağlığı arasındaki ilişkilerin açıklanması Kültür ve ruh sağlığı arasındaki ilişkilerin açıklanması
5 Kültürel farkındalık ve kültüre duyarlılık kavramlarının açıklanması Kültürel farkındalık ve kültüre duyarlılık kavramlarının açıklanması
6 Kültüre duyarlı psikolojik danışma yaklaşımlarının açıklanması Kültüre duyarlı psikolojik danışma yaklaşımlarının açıklanması
7 Kültüre duyarlı psikolojik danışman yeterliklerinin açıklanması Kültüre duyarlı psikolojik danışman yeterliklerinin açıklanması
8 Mikrosaldırganlık / Ara sınav değerlendirmesi Mikrosaldırganlık / Ara sınav değerlendirmesi
9 Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları
10 Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Dersin değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Pedersen, P. (1994). A handbook for developing multicultural awareness. Alexandria, VA:
American Counseling Association.

Ivey, A. E., D Andrea, M., Ivey, M. B. and Morgan, L. S. (2002). Theories of counseling
and psychotherapy: A multicultural perspective, 5th ed. Boston, MA.: Allyn &
Bacon.
Erkan, S. (2020). Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Kağnıcı, Y. (2019). Kültür ve Psikolojik Danışma. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Sayar, K. (2019). Kültür ve Ruh Sağlığı. İstanbul: Metis Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, rapor sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.uzbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2
Proje Ödevi 2 10
Proje Final Sunumu 2 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15554245234
ÖK.25554245234
ÖK.35554245234
ÖK.45554245234
ÖK.55554245234