DERS ADI

: Karşılaştırmalı Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EYD 5570 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SEMİHA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Karsılaştırmalı eğitimin gelişimini, amaçlarını ve sorunlarını açıklama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karşılaştırmalı eğitimin gelişimi, amaçları ve sorunlarını tanımlayabilme,
2   Eğitimi etkileyen etmenleri karsılaştırmalı olarak açıklayabilme,
3   Eğitim sorunlarını karşılaştırmalı olarak tartışabilme,
4   Çesitli ülkelerin eğitim sistemlerini, Türk egitim sistemi ile karşılaştırarak benzerlikleri ve farklılıkları değerlendirebilme.
5   Eğitimi etkileyen etmenleri karşılaştırmalı olarak irdeleme.
6   Eğitim sorunlarını karsılaştırmalı olarak tartışma.
7   Türk eğitim sistemi ile diğer eğitim sistemlerini karsılaştırmalı olarak ilişkilendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Programın tanıtımı
2 Karsılaştırmalı eğitimin tanımı, amaçları ve sorunları
3 Dünyada ve Türkiye de karşılaştırmalı eğitim: kavram, kapsam, ortak kurallar ve eğilimler
4 Eğitimi etkileyen etmenleri ve eğitimsel sorunları karşılaştırmalı olarak irdeleme.
5 Türk eğitim sisteminin yapısı
6 Avrupa birliği ülkelerinin eğitim sistemlerine genel bakış
7 Merkez yönetim odaklı eğitim sistemleri: Türk eğitim sistemi, Fransız eğitim sistemi
8 Ara sınav
9 Diğer bazı merkez yönetim odaklı ülkelerin eğitim sistemleri
10 Yerel yönetim odaklı eğitim sistemleri: İngiliz eğitim sistemi, ABD eğitim sistemi, Almanya eğitim sistemi
11 Diğer bazı yerel odaklı ülkelerin eğitim sistemleri
12 Merkez-yerel yönetim odaklı eğitim sistemleri: Japon eğitim sistemi, Norveç eğitim sistemi, Finlandiya eğitim sistemi
13 Diğer bazı merkez-yerel odaklı ülkelerin eğitim sistemleri
14 Diğer bazı merkez-yerel odaklı ülkelerin eğitim sistemleri
15 Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ada, Sefer & Baysal, Z. Nurdan (2009). Eğitim Yapıları ve Yönetimleri Açısından Çeşitli Ülkelere Bir Bakış, Ankara: Pegem Akademi.
Sözer, Ersan (1997). Üç Avrupa Ülkesinde Eğitim: Almanya, Danimarka, Fransa Eğitim Sistemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 47.
Demirel, Özcan (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Gürkan, Tanju ve Erten Gökçe (1999). Türkiye'de ve Çeşitli Ülkelerde İlköğretim Program-Öğrenci-Ögretmen. Ankara: Siyasal Kitabevi.
Erdoğan, İrfan (2000). Çagdas Egitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık
Gülcan, Murat Gürkan (2005). AB ve Eğitim Süreci. Ankara: Anı Yayıncılık.
Ültanır, Gürcan (2000). Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi. Ankara: Eylül Kitabevi.
Erginer, Aysun. (2006). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Füsun Akarsu (ed) (2005). Ülkeler ve Eğitim Sistemleri Karşılaştırma Yazıları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555
ÖK.655555555
ÖK.755555555