DERS ADI

: Davranış Bozuklukları ve Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5212 Davranış Bozuklukları ve Psikolojik Danışma SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHAR METE OTLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin, davranış bozukluklarını ve bu bozukluklara uygun danışmanlık yaklaşımlarını öğrenmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Davranış bozukluklarının nedenlerini anlar
2   2. Davranış bozukluklarını sınıflandırır
3   3. Nevrozları, psikozları ayırt edebilir
4   4. Kişilik bozuklukları ve bağımlılığı ilişkilendirebilir
5   5. Bozukluklara uygun danışma yaklaşımları geliştirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Normal dışı davranışlar, tanımı, tarihçesi
2 Normal dışı davranışa teorik yaklaşımlar
3 Kaygı bozuklukları
4 Travma sonrası stres bozukluğu
5 Depresyon
6 Manik bozukluk
7 Kişilik bozuklukları
8 Kişilik bozuklukları ve bağımlılık
9 Çocukluk dönemi bozuklukları
10 Çocuk ve ergenlerde depresyon ve intihar davranışı
11 Farklı kuramsal bireysel danışma yaklaşımları (bilişsel, davranışçı)
12 Farklı kuramsal bireysel danışma yaklaşımları (psikanalitik)
13 Farklı kuramsal bireysel danışma yaklaşımları (gestalt, Rogers)
14 Genel Tekrar, Dersin Değerlendirmesi
15 Final sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Vance L. Austin, V. L. & Sciarra, D. T. (2022). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar. (Çev. Ed. Mustafa Özekes). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Kaner,S. (2014). Duygusal ve Davranışsal Bozukluğu Olan Çocukların ve Gençlerin Özellikleri (Olgular İlaveli) Nobel Yayıncılık: Ankara.
Yüksel-Şahin, Fulya (2019). Psikolojik Danışmanlar İçin El Kitabı (Genişletilmiş 3. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Coleman, J. (1984). Abnormal Psychology and Modern Life. Pearson Scott Foresman.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, sunum, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Anlatım, araştırma, seminer

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım ve görevlerin zamanında tamamlanması önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.mete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 3 45
Ödev Hazırlama 1 35 35
Sunum Hazırlama 1 43 43
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 165

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555