DERS ADI

: Teknoloji Bağımlılığı ve Psikolojik Danışma Müdahaleleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5191 Teknoloji Bağımlılığı ve Psikolojik Danışma Müdahaleleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHAR METE OTLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin, teknoloji ve internetin bilinçli olmayan kontrolsüz kullanımına bağlı olarak ortaya çıkan davranışsal bağımlılıkları öğrenip, psikolojik danışma sürecindeki uygun müdahale yaklaşımlarını kavraması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Teknoloji bağımlılığını öğrenir
2   2. Bağımlılığın bireylerin yaşamlarına olan etkilerini kavrar
3   3. Teknoloji bağımlılığındaki önleyici mekanizmaları kavrar
4   4. Teknoloji bağımlılığındaki koruyucu faktörleri kavrar
5   5. Dijital mahremiyetin önemini kavrar
6   6. Teknoloji bağımlılığındaki kullanılan müdahale yaklaşımlarını öğrenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknoloji ve dijitalleşme
2 Sosyal medya kavramının gelişimi
3 Sanal dünya ve davranış ilişkisi
4 Dijitalleşmenin birey üzerindeki etkileri
5 Sosyal medya ve kimlik
6 Sosyal medya ve beden imajı
7 Gelişmeleri kaçırma korkusu
8 Teknoloji bağımlılık türleri
9 Sosyal medya bağımlılığı
10 Oyun bağımlılığı
11 Nomofobi
12 Teknoloji bağımlılığında koruyucu faktörler ve risk faktörleri
13 Siber zorbalık ve siber güvenlik
14 Teknoloji bağımlılıklarında önleme ve müdahale
15 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Küçükvardar, M. (2020). Teknoloji Bağımlılığı ve Dijital İstila. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Krijnen, T., Nixon, P. G., Ravenscroft, M. D., & Scarcelli, C. M. (2022). Identities and intimacies on social media: Transnational perspectives.
Livingstone, S. (2011). Media literacy: Ambitions, policies and measures. LSE London.

Baruah, T.D. (2012). Effectiveness of social media as a tool of communication and its potential for technology enabled connections: a micro-level study. International Journal of Scientific and Research Publications, 2(5), 1 10.

Vandebosch, H., & Green, L. (2019). Cyberbullying prevention, detection and Intervention. Narratives in research and interventions on cyberbullying among young people (pp. 29-44). Springer International Publishing AG.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, seminer hazırlama, sunum yapma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım ve görevlerin zamanında tamamlanması önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.mete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 3 45
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 33 33
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1444444444
ÖK.2555555555
ÖK.3444444444
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555
ÖK.6555555555