DERS ADI

: Psikoeğitim Programı Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5187 Psikoeğitim Programı Geliştirme SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHAR METE OTLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Psikolojik danışma sürecinde ailelerle, gruplarla, okul temelli, kurum temelli ve sınıf içi uygulamalara yönelik temalı, kuramsal temelli veya bütüncül psikoeğitim programı geliştirmek ve etkililiğini değerlendirmek üzere bilgi ve beceri geliştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Psikolojik danışma sürecinde grup çalışmalarının değerini anlamak
2   2.Psikolojik danışmada psikoeğitim sürecinin önemini kavramak
3   3.Psikoeğitim çalışmalarının yapısını kavramak
4   4Psikoeğitim çalışmalarının nasıl yapılandırıldığını öğrenmek
5   5.Psikoeğitim taslağı geliştirmek
6   6.Kültüre uyumlu ve etik uygulama geliştirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikolojik danışma sürecinde grup çalışmalarının değeri İçerik ve modül oluşturma
2 Grup türleri ve psikoeğitim çalışmalarının yeri Teknik oluşturma
3 Psikososyal ve psikoeğitim grup çalışmalarının kuram odaklı incelenmesi Değerlendirme sistemi oluşturma
4 Psikososyal ve psikoeğitim grup çalışmalarının konu tema odaklı incelenmesi Etik ve kültürel hususlar
5 Psikososyal ve psikoeğitim grup çalışmalarının teknik odaklı incelenmesi Final
6 Psikososyal ve psikoeğitim grup çalışmalarının bütüncül olarak incelenmesi
7 Okul - kurum temelli psikoeğitim programı geliştirme taslağı oluşturma
8 Ara Değerlendirme
9 Amaç oluşturma
10 İhtiyaç analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme, Serdar Erkan
Grup rehberliği etkinlikleri, Serdar Erkan
Grup danışmanlığı programları, Nilüfer Voltan Acar
Kişisel Gelişim uygulamaları, Adnan Kulaksızoğlu
Perese Seti Nobel yayıncılık
Türnüklü, A., Kaçmaz, T., İkiz, E. & Balcı, F. (2009). Prevention of student violence in high schools: Conflict Resolution, Negotiation and Peer-Mediation Training Program. Ankara: Maya Academy.
Türnüklü, A., Kaçmaz, T., İkiz, E. & Balcı, F. (2009). Prevention of student violence in high schools: Conflict Resolution, Negotiation and Peer-Mediation Education Program Student Activity Book. Ankara: Maya Academy.
İkiz,F. E. , Sakarya Çınkı, Ö, Balkan, K., Kahraman, M. ( 2021) Bağımlılık eğilimini önlemede değerler ve uzlaşma temelli psikoeğitim programı eğitimci el kitabı : Pegem Akademi
Ilgili tezler ve makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, sunum yapma, makale yazma, makale ve kitap çevirisi yapma, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlatım, araştırma, quiz, seminer

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım ve görevlerin zamanında tamamlanması önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.mete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 4 4
Proje Hazırlama 1 9 9
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1115111221
ÖK.2125111221
ÖK.3135111221
ÖK.4145111221
ÖK.5115111221
ÖK.6115111221