DERS ADI

: Türk Edebiyatında Kurtuluş Savaşı ve Devrimler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 5048 Türk Edebiyatında Kurtuluş Savaşı ve Devrimler SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ALEV GÖZCÜ

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türk devriminin; Türk edebiyatına, romanlarına ve yazarlarına nasıl yansıdığını
öğretme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreçte Türk yazınına Kurtuluş Savaşı sürecinin nasıl yansıdığını
2   Türkiye'de Cumhuriyet'le birlikte başlayan köklü devrimlerin edebiyata
3   Kurtuluş Savaşı ve Devrim sürecinin ele alan edebi eserlerin tespitini yapabilme
4   1920'lerden başlayarak Kurtuluş Savaşını konu alan roman ve romancıları
5   Türkiye tarihinin en önemli sahalarından biri olan Kurtuluş Savaşı olgusunun
6   Cumhuriyet'in ilanından sonraki yapılanma sürecinde siyasi devrimlerin Türk

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edebiyat- Tarih İlişkisi
2 Kurtuluş Savaşı sürecinin hangi yazın türlerine yansıdığının incelenmesi
3 Bir edebiyat türü olarak tarihi roman ve Türkiye'de tarihi romanın gelişimi
4 Kurtuluş Savaşı romanın zaman dizimi
5 Kurtuluş Savaşı sürecini konu edinen yazarların incelenmesi
6 Kurtuluş Savaşı sürecini konu edinen romanların ve öykülerin incelenmesi
7 Kurtuluş Savaşı sürecini konu edinen romanların ve öykülerin incelenmesi
8 Kurtuluş Savaşı romancıları ve eserlerinin kıyaslanması
9 Çağdaş yazarların Kurtuluş Savaşı ve Devrimlere bakışının incelenmesi
10 Kurtuluş Savaşı'nı konu alan şairler ve eserlerinin incelenmesi
11 Türk Devrimini konu alan eserlerin kıyaslanması
12 Roman ve öykülerde siyasi kavramların kullanılış biçimi ve karşılaştırılması
13 Türk Edebiyatının öne çıkan isimlerinin incelenmesi
14 Dersle ilgili dönem sonu değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Oktay, Ahmet, Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı 1923-1950, Kültür ve Turizm Bakanlığı yay.,
Ankara,1993

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin Konusuna İlişkin Edebi Eserleri Okuma ve Sunum Hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 vize, %70 Final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını
saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına
eklenecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Alev GÖZCÜ
alev.gozcu@deu.edu.tr
Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi Buca İzmir
0 232 301 79 31

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 11 11
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.32
ÖK.44
ÖK.544
ÖK.6