DERS ADI

: Türk Eğitim Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 5029 Türk Eğitim Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MEHMET EMİN ELMACI

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cumhuriyet dönemi Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve uğradığı değişiklikler hakkında temel bilgileri edinebilir.
2   Siyasal politikaların toplumsal yapıya etkilerini, eğitim boyutuyla değerlendirebilir.
3   Siyasal iktidarların eğitim politikalarını karşılaştırma olanağına sahip olabilir.
4   Siyasal iktidarların eğitim politikalarını etkileyen siyasal, ekonomik ve sosyal süreçleri değerlendirebilir
5   Eğitim tarihi alanında yer alan önemli kişileri, olay ve uygulamaları, eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirebilir.
6   Günümüz eğitim sistemine ilişkin sorunların çözülmesine dönük öneriler geliştirebilir.
7   Eğitimle ilgili sorunların teşhis edilmesinde ve çözümlenmesinde bilimsel yöntemi kullanabilir
8   Türk eğitim sistemini batı eğitim sistemiyle karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim, politika, eğitim sistemi gibi genel kavramları tanıtma. Eğitimde Batılılaşma, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Eğitim Hayatına Yönelik Düzenlemeler.
2 Milli Mücadele dönemi eğitiminin temel özellikleri
3 Millî Mücadele ile Bütünleşen Eğitim Politikaları: Maarif Kongresinin Toplanması, Sevr ve Lozan Barış Anlaşmaları nın Eğitim Politikaları Açısından Değerlendirilmesi
4 Türkiye Cumhuriyetine Geçişte Bir Milli Eğitim Bakanı İsmail Safa Özler ve Çalışmaları (Misak-I Maarif Genelgesinin Yayınlanması, Heyet-I İlmiyenin Toplanması)
5 Cumhuriyet Dönemi Eğitiminde Devrimci Atılım: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Uygulanma Süreci
6 Mustafa Necati ve Türk Eğitim Tarihindeki Yeri (öğretmen yetiştirmede kurumsal düzenlemeler, köy öğretmeni yetiştirilmesi için girişimler, yeni harflerin kabulü)
7 Türkiye Cumhuriyeti'nde okuma-yazma seferberliği, millet mektepleri, Halk eğitimi (Halkevleri-Halkodaları)
8 Sınav
9 Türkiye Cumhuriyeti'nde dil, tarih ve kültür devriminin Türk eğitim sistemine yansımaları
10 İsmail Hakkı Tonguç ve Hasan Ali Yücel'in Türk eğitim tarihindeki yeri (köy enstitülerinin açılması, eğitim şuralarının toplanması ve ele aldıkları sorunlar)
11 II. Dünya Savaşı ve Türk Eğitim Sistemi
12 Çok Partili Hayata Geçiş Süreci ve Demokrat Parti Dönemi Eğitim Politikaları
13 Türkiye Cumhuriyetinde Yüksek Öğretim: Darülfünun'dan Üniversiteye Geçiş
14 Cumhuriyet Dönemi gelişim çizgisi içinde Türk eğitim sistemindeki sorunlar üzerine genel değerlendirme .

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözlü Anlatım, Sunum,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Örnek olay çalışması 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 13 13
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.65
ÖK.74
ÖK.84