DERS ADI

: Türk Kültür Tarihi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 5101 Türk Kültür Tarihi I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SÜLEYMAN GENÇ

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tarihi süreç içinde edinilen kültürel değerlerin insan ve toplum yaşamına etkilerini incelemektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültür ve Medeniyet kavramlarını, özelde de İslam Kültür ve medeniyetini kavrar ve yorumlar.
2   Anadolu ve Orta Asya Türk kültürlerini kavrar ve karşılaştırmalı olarak yorumlar.
3   Türk kültür kaynaklarını ve türlerini tanır ve analiz eder.
4   Türk kültürünün bireysel ve sosyal yaşama etkilerini kavrar ve değerlendirir
5   Türk Kültürünün maddi ve manevi unsurlarını kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür ve medeniyet kavramları
2 Türk İslam Kültür ve Medeniyeti
3 Türk Kültürünün Unsurları
4 Türk Kültürünün Kaynakları
5 İslam Öncesi Türk Kültürü
6 Türk adı, soyu, anayurdu ve kültür özellikleri
7 Türk Devletler: Hunlar, Göktürkler, Uygurlar
8 Türk Devletler: Kırgızlar, Türgişler, Karluklar, Oğuzlar
9 Sabar, Avar, Hazar ve Peçenekler ile Bulgarlar
10 Bozkır Kültürünün Menşei, Sosyal Yapı, teşkilat, din, iktisadi hayat
11 Bozkır Kültürünün edebi kültür ve sanatsal yapısı, düşünce ve ahlak
12 Orhun Abideleri
13 Göktürk kitabeleri ve destanlar
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü
2. Yılmaz Özakpınar, Kültür ve Medeniyet Anlayışları ve Bir Medeniyet Teorisi, Ötüken Yayınları
3. Yılmaz Özakpınar, İslam Medeniyeti ve Türk Kültürü, Ötüken Yayınları
4. Yılmaz Özakpınar, Kültür ve Medeniyet Üzerine Denemeler, Ötüken yayınları
5. Muharrem Ergin, Orhun Abideleri, Milli Eğitim Basımevi
6. Ed. Hasan Celal Güzel, Kemal Çiçek, Salim Koca, Türkler 1-4, Ankara
7. W. Bang ve G. R. Rahmeti, Oğuz Kağan Destanı, Milli Eğitim Basımevi
8. Vilh. Thomsen (Çev. Vedat Köken), Orhon ve Yenisey Yazıtlarının Çözümü, Türk Tarih Kurumu Basımevi
9. Aydın Taneri, Türk Kavramının Gelişmesi, Ocak Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suleyman.genc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154
ÖK.2555
ÖK.3
ÖK.4455
ÖK.555