DERS ADI

: Türk Kültür Tarihi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 5202 Türk Kültür Tarihi II SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SÜLEYMAN GENÇ

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türk kültürünün Türk ve Dünya tarihindeki yeri ve önemini anlamak ve anlatmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültür ve Medeniyet kavramlarını, özelde de İslam Kültür ve medeniyetini kavrar ve yorumlar.
2   Anadolu ve Orta Asya Türk kültürlerini kavrar ve karşılaştırmalı olarak yorumlar.
3   Türk kültürünün dünya medeniyetine yaptığı katkıları ve etkileri öğrenirler.
4   Türk kültürünün tarihi gelişimini kavrar.
5   Türklerin farklı kültürler ve dinlerle iletişimini analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İslam Öncesi Dönemde Türklerde Devlet Anlayışı
2 İslam Öncesi Dönemde Türklerde Devlet Teşkilatı
3 İlk Müslüman Türk Devletlerinde Teşkilat
4 Türklerde Devlet-Halk İlişkileri
5 Bozkır Kültüründe Siyasi Yapı
6 Bozkır Kültüründe Sosyal Yapı
7 Bozkır Kültüründe Ekonomik Yapı
8 Yerleşik Hayata Geçiş
9 Türklerin Tarih Boyunca Mensup Olduğu Dinler
10 Türk Kültüründe Ailenin Yeri ve Önemi
11 Türk Kültüründe Kadının Yeri ve Önemi
12 Eski Türk Hukuku
13 Türk Cihan Hakimiyeti
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü
2. Yılmaz Özakpınar, Kültür ve Medeniyet Anlayışları ve Bir Medeniyet Teorisi, Ötüken Yayınları
3. Yılmaz Özakpınar, İslam Medeniyeti ve Türk Kültürü, Ötüken Yayınları
4. Yılmaz Özakpınar, Kültür ve Medeniyet Üzerine Denemeler, Ötüken yayınları
5. Muharrem Ergin, Orhun Abideleri, Milli Eğitim Basımevi
6. Ed. Hasan Celal Güzel, Kemal Çiçek, Salim Koca, Türkler 1-4, Ankara
7. W. Bang ve G. R. Rahmeti, Oğuz Kağan Destanı, Milli Eğitim Basımevi
8. Vilh. Thomsen (Çev. Vedat Köken), Orhon ve Yenisey Yazıtlarının Çözümü, Türk Tarih Kurumu Basımevi
9. Aydın Taneri, Türk Kavramının Gelişmesi, Ocak Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suleyman.genc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55