DERS ADI

: Din Eğitiminin Psikolojik Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5219 Din Eğitiminin Psikolojik Temelleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din eğitiminin psikolojik temelleri hakkında bilgisini arttırır.
2   Psikoloji ile din eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrar.
3   Eğitimde psikolojik temellerle ilgili tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
4   Bu tartışmalar bağlamında din eğitimini değerlendirir.
5   Din eğitiminin psikolojik bakımdan gerekliliğine dair tutarlı ve makul bilgiye ulaşır.
6   Doğru düşünmeyi ve fikir üretmeyi öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Din Eğitiminin Psikolojik Temelleri Üzerine Beyin Fırtınası
3 Din Eğitiminde Temellendirme Sorunu
4 Eğitimde Davranış Kavramı ve Uzanımları
5 Psikolojide Davranışçı Ekol
6 Psikolojide Bilişsel Ekol
7 Psikolojide Hümanist Ekol
8 Psikolojik Yaklaşımların Sunduğu İnsan Modeli ve Din Eğitimi
9 Tartışma I: Davranışların Arkasında Hangi İhtiyaçlar Vardır
10 Tartışma II: Din Eğitiminin Olumlu Benlik Algısı Gelişimine Katkısı Nedir
11 Tartışma III: Psikoterapi ile Din Eğitimi Arasında Bir İlişki Var mıdır
12 Tartışma IV: Gazâli'nin Davranış Öncesi Psikolojik Süreçle İlgili Düşüncelerinde Dinin Yeri ve İşlevi Nedir
13 Sonuç: Din Eğitiminin Psikolojik Açıdan Gerekliliğini Nasıl İzah Edebiliriz
14 Din Eğitiminin Psikolojik Temelleri Üzerine Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru-cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme için kullanılan ödev/sunum vasıtasıyla bilgiye ulaşmayı ve kullanmayı öğrenen öğrenci, sınavlar vasıtasıyla bilgilenme sürecine dair bireysel farkındalık düzeyini anlayarak sürece yön verme becerisi kazanır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13345
ÖK.23345
ÖK.33345
ÖK.43345
ÖK.53345
ÖK.63345