DERS ADI

: Yetişkin Din Eğitiminde Yöntem ve Teknikler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5213 Yetişkin Din Eğitiminde Yöntem ve Teknikler SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yetişkin din eğitiminin amaçları ve kapsamı çerçevesinde klasik ve çağdaş yöntemler konusunda öğrencilere bilgi vermektir. Son dönemlerde geliştirilen yetişkin eğitimindeki yöntem ve tekniklerin din eğitimi ve öğretiminde nasıl kullanılabilir hale getirileceği analiz edilecektir. Söz konusu yöntemlerin din eğitimi ve öğretiminde üstün yönleri ve eksiklerinin neler olabileceği değerlendirilerek öğretim teknolojileri ile ilişkilendirilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yetişkin din eğitiminin amaç ve kapsamını ana hatlarıyla tanır.
2   Yetişkin eğitiminde kullanılan yöntemlerle yetişkin din eğitimi arasında ilişki kurar.
3   Son yıllarda geliştirilen yetişkin din eğitimi yöntem ve tekniklerini kulllanılabilirliği konusunda bilgi sahibi olur.
4   Yeni yöntem ve teknikleri geliştirme sürecine katılma becerisi kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Temel Kavramlar
3 Din Eğitimi ve Öğretimi İlkeleri
4 Öğretim Yöntemlerini Klavuzlayan İlkeler
5 İletişim Süreçleri ve Din Öğretimi
6 Din Öğretiminde Bireysel Öğretim Teknikleri
7 Din Öğretiminde Grupla Öğretim Teknikleri
8 Yetişkinlerin Öğrenme özellikleri ve ilkeleri
9 Yetişkin Öğretiminde Kullanılacak Yöntemler
10 Anlatım Yöntemi
11 Soru cevap Yöntemi
12 Tartışma Yöntemi
13 Örnek Olay Yöntemi
14 Uzaktan Eğitim Yöntemi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak:
1. Şükrü Keyifli, Yaygın Din Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar, 2013.
2. Mustafa Köylü-Nurullah Altaş, Din Eğitimi El Kitabı, 2012.
3. Şükrü Keyifli, Dini Bilgiler Öğretimi, 2013.
4. Şükrü Keyifli, Kuran Kursları Öğretici El Kitabı, 2011.
Yardımcı kaynaklar:
1. Mehmet Zeki Aydın, Din Öğretiminde Yöntemler, 2004. .
2. Süleyman Akyürek, Din Öğretimi, 2010.
3. Recai Doğan- Cemal Tosun,Din Kültürü Ahlak Bilgisi Öğretimi, 2003.
4. Cavit Binbaşıoğlu, Öğretim Yöntemi ve Uygulamaları, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, Soru ve cevap, proje yöntemi, işbirliği ve grupla öğrenme yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Kitap Okuma 3 5 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13445
ÖK.23445
ÖK.33445
ÖK.43445