DERS ADI

: Dinlerarası İlişkiler, Misyonerlik ve Diyalog

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5203 Dinlerarası İlişkiler, Misyonerlik ve Diyalog SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HAKKI ŞAH YASDIMAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Misyonerlik faaliyetlerini tanır. Hinduizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslâm dinlerinin misyonerlik açısından konumlarını öğrenir.
2   Diyalog faaliyetlerini ve bunların amacını kavrar.
3   Misyonerlik ile diyalog faaliyetleri arasında ilişki kurar.
4   Dinlerdeki ortak motiflerden hareketle, dinlerarasında diyaloğun mümkün olduğunu anlar.
5   İslâm'a ve İslâm'ın dışındaki dinlere objektif olarak bakma alışkanlığı kazanır.
6   Diğer din mensupları ile daha sağlıklı ilişkiler geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin Önemi, Amacı, Konusu, Kaynakları. Misyon, Misyoner, Misyonerlik Kavramları
2 Misyonerliğin Tarihçesi: Ortaya Çıkışı, Tarihsel Gelişimi. Türkiye'de Misyonerlik
3 Misyonerlerin Gayesi, Faaliyetleri. Misyonerlerin Yetiştirilmesi, Çalışma Metotları
4 Misyonerlik ve Dinler: Hinduizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık ve diğer Dinler
5 Yeni Dini Hareketler ve Misyonerlik
6 İslam ve Misyonerlik, Tebliğ, Tebliğin Misyonerlikten Farkı
7 Ara Sınav
8 II. Vatikan Konsülü'nde Alınan Kararlar ve Misyonerlik, Diyalog Kavramı, Misyonerlik ve Diyalog İlişkisi
9 Diyalog Faaliyetlerinin Geçmişteki ve Günümüzdeki Durumu, Medeniyetler İttifakı ve Dinlerarası Diyalog
10 Türkiye'de Dinlerarası Diyalog Faaliyetleri: Dinlerarası Diyalog Çalışmalarına Katılan, Kurum, Kuruluş ve Bireyler
11 Dinler Açısından Diyalog: Yahudilik, Hıristiyanlık, Hinduizm, Budizm ve Diğer Dinler
12 İslam ve Dinlerarası Diyalog
13 Diyaloga Yaklaşımlar (Çekinceler), Sağlıklı ve Kalıcı Bir Diyaloğun Şartları
14 Dünya Barışı, Çevre Kirliliği, Uyuşturucu, Açlık vb. Sorunlarla Mücadelede Dinlerarası Diyalog Faaliyetlerinin Yeri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, ödev, seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13345
ÖK.23345
ÖK.33345
ÖK.43345
ÖK.53345
ÖK.63345