DERS ADI

: Kutsal Metin İncelemeleri: Hint Kökenli Dinler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5202 Kutsal Metin İncelemeleri: Hint Kökenli Dinler SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ İHSAN YİTİK

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Hint dinlerine ait kutsal metinlerin ve içeriklerinin tanıtmak; oluşum ve kanonizasyon süreçlerine dair tartışmaları ve bunların yol açtığı problemleri ele almak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Vedaların oluşum süreci ve içeriklerini öğrenir. Onları diğer kutsal metinlerle karşılaştırır.
2   Hint destanları ve Bhagavadgita'nın Hint dinsel hayatındaki önemini kavrar.
3   Budist kutsal metinlerini oluşturan eserleri ve konularını öğrenir.
4   Hint Kanunnameleri ve konuları hakkında bilgi edinir.
5   Hint kutsal metinleri ile İslam'ın temel kaynakları arasındaki üslup ve içerik benzerlik ve farklılıklarını kavrar.
6   Kutsal metinlerin oluşum ve değişiminde sosyo-kültürel çevrenin etkisini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dinlerde Kutsal Metinler: Giriş ve İşleri
2 Hindu Kutsal Metinleri
3 Vedalar: Rig Veda
4 Rig Vedadan Örnekler
5 Vedalar: Yajur, Sana ve Atharva Veda Metinleri, Atharva Vedadan Örnekler
6 Upanişadlar ve Hint Düşüncesindeki Yeri
7 Bhagavat-Gita ve Hint Düşüncesindeki Yeri
8 Bhagavat-Gita ve İslam Düşüncesi
9 Manu Kanunnamesi: Toplumsal Sınıflar
10 Manu Kanunnamesi: Tenasüh
11 Budizmde Kutsal Metinler: Vinaya Metinleri
12 Budizmde Kutsal Metinler: Mahayana Metinleri
13 Budizmde Kutsal Metinler: Dhammapada
14 Budizmde Kutsal Metinler: Milinda Panha

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Ana kaynak:
Z. R. C Zahner, Hindu Scriptures, London, 1988.
Yaşayan Dünya Dinleri, ed. Şinasi Gündüz, Ankara 2007.
Mary Pat Fischer, Living Religions, Hong Kong 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler Hint dinlerine ait kutsal metinleri ana konuları ve problemleri hakkında sistematik ve eleştirel bilgi ve yorum becerilerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.yitik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13345
ÖK.23345
ÖK.33345
ÖK.43345
ÖK.53345
ÖK.63345