DERS ADI

: Din Fenomenolojisi: Ortaya Çıkışı ve Temsilcileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5195 Din Fenomenolojisi: Ortaya Çıkışı ve Temsilcileri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ İHSAN YİTİK

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Eğitimin psikolojisi çerçevesinde din eğitiminin psikolojik temelleri konusunda öğrencilerin mevcut bilgi birikimlerini arttırarak düşünüp fikir üretmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dinlerin temel inançlarını tanır.
2   Dinlerdeki ortak ve farklı uygulamaların farkına varır.
3   İnanç ve uygulamalar arasındaki ilişkiyi kavrar.
4   Bu tartışmalar bağlamında din eğitimini değerlendirir.
5   Dinlerin teorik ve pratik yönleri arasındaki farklılığı kavrar.
6   Farklı uygulamalardan hareketle dinin temel yapısını anlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İbadetin Tanımı, Kapsamı ve Türleri
2 İnsan Hayatıyla İlgili Dinsel Törenler ve Uygulama Biçimleri
3 Yıllık Dinsel Törenler ve Uygulanış Biçimleri
4 İbadetin Sosyal ve Psikolojik İşlevleri
5 Dinlerde İnsan Algıları: Tanrının Yarattığı Bir Varlık Olarak İnsan
6 Potansiyel Bir Tanrı Olarak İnsan
7 Semitik Dinlerde Kötülük Problemine Bakış
8 Hint Dinlerde Kötülük Problemine Bakış
9 Monoteist Dinlerde Ölüm Sonrası Hayat ve Cennet Algısı
10 Dinlerde Mutlak Kurtuluş: Karma ve Reinkarnasyon Öğretisi
11 Dinlerde Kurtuluşa Götüren Yollar
12 Dinlerde Kurtuluşa Götüren Yollar
13 Çağdaş Dünyada Dinler: Dinsel Çoğulculuk ve Dinsel Gerçeklik Problemi
14 Çağdaş Dünyada Dinler: Dinsel Çoğulculuk ve Dinsel Gerçeklik Problemi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Ana kaynaklar:
1) Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, Çev. Lale Arslan, Kabalcı Yay. İstanbul 2003
2) James C. Livinstone, Anatomy of the Sacred: An Introduction to Religion, Macmillan Pub., New York 1989
3) Hüseyin Gazi Yurdaydın, "Din Fenomenolojisi", AÜİFD, VIII, 51-54.
4) Mustafa Ünal, Din Fenomenolojisi: Tarihçe, Yöntem ve Uygulama, Kayseri 1999.
5) Joachim Wach, Dinler Tarihi: Bilimsel Bir Disiplin Olarak Kuruluşuna Teorik Bir Giriş, Çev. Fuat Aydın, Ataç Yay. İstanbul 2004
6) Ekrem Sarıkçıoğlu, Din Fenomenolojisi: Dinlerin Mahiyeti ve Tezahür Şekilleri, Süleyman Demirel Üniv. Yay., Isparta 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru-cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme için kullanılan ödev/sunum vasıtasıyla bilgiye ulaşmayı ve kullanmayı öğrenen öğrenci, sınavlar vasıtasıyla bilgilenme sürecine dair bireysel farkındalık düzeyini anlayarak sürece yön verme becerisi kazanır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.yitik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13354
ÖK.23354
ÖK.33354
ÖK.43354
ÖK.53354
ÖK.63354