DERS ADI

: Klasik Mantık Metinleri (Aristoteles)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5193 Klasik Mantık Metinleri (Aristoteles) SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. OSMAN BİLEN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye, Mantığın ana kavramlarını, konularını ve sorunlarını Klasik Mantık Metinlerine, özellikle Aristo'nun metinlerine dayalı olarak göstermek, irdeletmek ve kavratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klasik Mantık Metinlerini tanır.
2   Klasik mantık ile diğer ilimler arasındaki ilişkiyi açıklar.
3   Temel mantık kavramlarını kavrar.
4   Metinler üzerinden Mantık Tarihi ve Mantığın gelişimi hakkında fikir edinir.
5   Metinlere dayalı olarak doğru ve tutarlı düşünmenin yollarını iyice beller.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Klasikleri Okuma Üzerine
2 Kategoriler
3 Porphrios ve Îsagoci'si.
4 Organon-II (Önerme)
5 Önermeler (Devam)
6 Organon-III (Birinci Analatikler)
7 Organon-III (Birinci Analatikler) (Devam)
8 Organon-IV (İkinci Analatikler)
9 Organon-V (Topikler)
10 Retorik
11 Retorik (Devam)
12 Metafizik
13 Sofistik Çürütmeler
14 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aristoteles, Organon-I (Kategoryalar), Çev. Hamdi Ragıp Atademir, İstanbul, 1989.
-------- , Organon-II (Önerme), Çev. Atademir, İstanbul, 1989.
-------- , Organon-III (Birinci Analatikler), Çev, Atademir, İstanbul, 1989.
-------- , Organon-IV (İkinci Analatikler), Çev, Atademir, İstanbul, 1989.
--------, Organon-V (Topikler) Çev. Atademir, İstanbul, 1989.
--------, Retorik, Çev. Mehmet H. Doğan, İstanbul, 1995.
-------- , Metafizik, Çev. Ahmet Arslan, İzmir, 1985, C. I.
--------, Mantık-ı Aristo (Kitabu's Sûfistika), Thk. A. Bededevî, Beyrut, 1980, C. III.
Kneale William and Martha, The Development of Logic, Oxford, 1991.
Porphrios, Îsagoci, Çev. Hamdi Ragıp Atademir, Konya, 1948.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, tahlil etme, karşılaştırma, metin çözümlemesi, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler klasik mantığın ana metinlerini okuyup, anlayıp, karşılaştırma ve değerlendirmelerde bulunacak bilgi ve becerilerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansı (klasik metinleri okuyup anlama, karşılaştırmalar yapması ve değerlendirmelerde bulunması)na göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bekir.esen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13354
ÖK.23354
ÖK.33354
ÖK.43354
ÖK.53354