DERS ADI

: Mantık Yanlışları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5172 Mantık Yanlışları SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. OSMAN BİLEN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Mantık Yanlışlarının kuruluş amaçlarını ve çeşitlerini örnekleriyle kavratmak, öğrenciyi çeşitli alanlarda karşılaştığı bu yanlışlara karşı uyanık ve hazırlıklı kılmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yanlış kavramını derinliğine tahlil etme imkânı bulur.
2   Yanlışlara düşmenin sübjektif ve harici nedenlerini öğrenir.
3   Formel ve informel yanlışların yapılış şekillerini görür.
4   Konuşma ve yazmalarda yanlışlara karşı korunmanın yolları öğrenilir.
5   Bilimsel, felsefi, dini vs. alanlarda yanlış yapmadan doğru ve tutarlı düşünmenin önemi ve yolları iyice kavranır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mantıkta "Yanlış" Kavramı ve Önemi
2 Mantıkta Yanlışların Ele Alınışı
3 Yanlışa Düşmenin Sübjektif Nedenleri
4 Yanlışa Düşmenin Harici Nedenleri
5 Dile İlişkin (Lafız) Yanlışlar (Informal Fallacies)
6 Dile İlişkin Olmayan (Mânâ) Yanlışlar (Informal Fallacies)
7 Genel Konudışılık Yanlışları
8 Sübjektif Konudışılık yanlışları
9 Uydurma Delil Yanlışları
10 Gelişigüzel Kurulmuş Eksik Delil Yanlışları
11 Yanlış Zanlar
12 Tutum Yanlışları ve Yanlışlara Karşı Korunma Yolları
13 Örnekler Üzerinde Mantıksal Çözümlemeler
14 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Emiroğlu, İbrahim, Mantık Yanlışları, Elis, Ankara, 2004
2. Aristoteles, Sofistlerin Çürütmeleri Üzerine, Çev. Oğuz Özügül, Say, İstanbul, 2007
3. Emiroğlu, Yanlış Düşünce ve Davranışlar Karşısında Mevlânâ, İnsan Yay., İstanbul, 2009 (III. Baskı)
4. Emiroğlu, İbrahim, Ana Hatlarıyla Klasik Mantık , Ankara, 2004.
5. Irving M. Copi, Introduction to Logic
6. Madsen Pırıe, The Book of The Fallacy
7. Internet, yazılı ve görsel materyal

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansı (mantık yanlışları ile ilgili örnekleri tanıma, tartma ve değerlendirmesi)na göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bekir.esen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Kitap Okuma 4 5 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 161

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14535
ÖK.24535
ÖK.34535
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555