DERS ADI

: Din Sosyal Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5122 Din Sosyal Psikolojisi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MEHMET CEM ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilere, Din Sosyal Psikolojisindeki terminoloji, kuram ve yöntemleri öğreterek günümüz toplumlarında din ile sosyal olaylar ve sosyal davranışlar arasındaki ilişkileri anlayıp yorumlama yeteneği kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyoloji ve din sosyolojisi terminolojisini öğrenerek, dinle ilgili bireysel ve sosyal olayları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
2   Din sosyal psikolojinin doğuşu, gelişimi ve diğer bilimlerle ilişkisini öğrenir.
3   Dindarlığın sosyolojisini öğrenir.
4   Algısal açıdan Müslüman kimliği ve dindarlık konularında analiz etme yeteneği kazanır.
5   Çağdaş toplumda dinin bireysel ve toplumsal işlevinin inceleme yeteneği kazanır.
6   Psikanaliz açıdan dindarlığı ve ateizmi analiz etme becerisini kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Din sosyal psikolojisine giriş
2 Din sosyal psikolojisinin içeriği
3 Din sosyal psikolojisinin tarihsel gelişimi ve diğer bilimlerle ilişkisi
4 Dindarlığın sosyolojisi
5 Modern dünyada din ve dindarlık
6 Post modern dünyada dinin işlevi
7 Psikanaliz açısından ateizm
8 Psikanaliz açısından teizm
9 Sosyo-psikolojik açıdan dindarlık
10 Değişen dünyada birey, din ve dindarlık
11 Algısal açıdan din ve dindarlık
12 Dindarlık farklılaşması ve popüler dindarlık
13 Gençlik dindarlığı
14 Kentsel dindarlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
1. Günay, Enver. Dindarlığın Sosyo-psikolojisi, Karahan Yayınları, Adana, 2006.
2. Kağıtçıbaşı, Çiğdem. Günümüzde İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınları, İstanbul, 2010.
3. Kuyucuoğlu, İsa. "Post Modern Toplumda Dinin İşlevi", Kent Dindarlığı, Yıl. 6, sayı. 21, Cilt, 1, 2010.

Yardımcı kaynaklar:
1. Günay, Enver. Din Sosyolojisi, İnsan Yayınları, İstanbul. 2003,
2. Kuyucuoğlu, İsa: Din Sosyolojinde Kuram ve Yöntem Sorunu, Fcr Yayınları, 2012

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler, din odaklı sosyo-psikolojik olayları sosyal bilimsel yöntemlerle inceleme becerisi geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev, sunum ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmetcem.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma: 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.133354
ÖK.233454
ÖK.333454
ÖK.433454
ÖK.533454
ÖK.633454