DERS ADI

: Din Eğitiminin Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5112 Din Eğitiminin Sorunları SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Eğitim felsefesi bağlamında din eğitiminin sorunları konusunda öğrencilerin mevcut bilgi birikimlerini arttırarak düşünüp fikir üretmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din eğitiminin sorunları hakkında bilgisini arttırır.
2   Din eğitiminin sorunları çerçevesinde eğitim felsefesi ile din eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrar.
3   Eğitimde sorunlar konusundaki tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
4   Bu tartışmalar bağlamında din eğitimini değerlendirir.
5   Din eğitiminde sorunlara ve bunların çözümüne dair tutarlı ve makul bilgiye ulaşır.
6   Doğru düşünmeyi ve fikir üretmeyi öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Din Eğitiminin Sorunları Üzerine Beyin Fırtınası.
3 Eğitim-Din Eğitimi İlişkisi
4 Bir Bilim Olarak Din Eğitimi ve Sorunları
5 Bir Faaliyet Alanı Olarak Din Eğitimi ve Sorunları
6 Din Eğitiminde Amaçla İlgili Sorunlar
7 Din Eğitiminde İçerikle İlgili Sorunlar
8 Din Eğitiminde Yöntemle İlgili Sorunlar
9 Tartışma I: Genel Öğretimde Din Eğitiminin Yeri
10 Tartışma II: Çağdaşlaşma ve Din Eğitimi
11 Tartışma III: Küreselleşme ve Din Eğitimi
12 Tartışma IV: Avrupa Birliği ve Din Eğitimi
13 Sonuç: Din Eğitiminin Sorunlarına Yönelik Çözümler Neler Olmalı
14 Din Eğitiminin Sorunları Üzerine Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Halis Ayhan, Türkiye'de Din Eğitimi, İfav Yay., İstanbul 1999.
Ed. Mustafa Köylü, Nurullah Altaş, Din Eğitimi, Gündüz Eğitim Yay., Ankara 2012.
Selahattin Parladır, "Genel Öğretim-Din Öğretimi İlişkisi", Cumhuriyet'in 75. Yılında Türkiye'de Din Eğitimi ve Öğretimi, Türk Yurdu Yay., Ankara 1999, s. 63.
Bülent Çelikel, Din Eğitimi Neden Çağdaşlaş(a)madı : Fazlur Rahman'ın Küreselleşme Bağlamındaki Cevabı, Türkiye Günlüğü, 97, Bahar 2009, ss. 172-180.
Fazlur Rahman, İslâm ve Çağdaşlık, Ankara Okulu Yay., Ankara 1996.
John Sealey, Religious Education: Philosophical Perspectives, George Allen & Unwin Publishers Ltd., UK, 1985.
Ed. Recep Kaymakcan, Mahmut Zengin, Z. Şeyma Arslan, Türkiye'de Okullarda Din Öğretimi, Dem Yay., İstanbul 2011.
Ed. İlyas Çelebi, Avrupa Birliği Sürecinde Dinî Kurumlar ve Din Eğitimi, Ensar Neş., İstanbul 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme için kullanılan ödev/sunum vasıtasıyla bilgiye ulaşmayı ve kullanmayı öğrenen öğrenci, sınavlar vasıtasıyla bilgilenme sürecine dair bireysel farkındalık düzeyini anlayarak sürece yön verme becerisi kazanır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14345
ÖK.24345
ÖK.34345
ÖK.44345
ÖK.54345
ÖK.64345