Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. VEYSEL GENGİL |
Dersi Alan Birimler |
Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Rivayet ve Dirayet ilimleriyle ilgili olarak yapılacak araştırmalarda bilimsel standartlara uygun teknik bilgi ve yöntem becerisi kazandırmak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Sönmez Kutlu, İslam Bilimlerinde Bilgi Üretme Süreçleri, İslam Bilimlerinde Yöntem (İlitam, Anküzem), Ankara 2005, ss. 109-123. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersle ilgili olarak seçilmiş dokümanlar üzerinde çalışma, Yöntem problemleri üzerinde araştırma, projeksiyon vasıtasıyla görsel ve işitsel sunum, bilgisayar programlarının uygulamalı gösterimi, karşılıklı tartışma ve değerlendirme. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Sınavlar yazılı usulde (klasik veya test); yarıyıl içi çalışma (ödev) sözlü anlatım şeklinde yapılır. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin yazılı sınavlar (vize, final) ile yarı yıl içerisinde verilen ödevlerden 100 üzerinden aldığı puanların, değerlendirme yönteminde belirlenmiş olan yüzdeler üzerinden hesaplanarak toplanması. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam, verilen ödevleri ve görevleri dikkatli şekilde ve zamanında yerine getirmek esastır. Öğrenci derste kendisini ifade edebilecek, gerektiğinde diğer arkadaşları ile birlikte ekip çalışması yapabilecek, branşıyla ilgili basılı ve dijital kaynaklarla irtibat halinde olacak, internet başta olmak üzere teknik ve teknolojik imkanları kullanma becerisine sahip olacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
veysel.gengil@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Hafta içi her gün. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|