DERS ADI

: Klinik Uygulamalarda Dilbilim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 5068 Klinik Uygulamalarda Dilbilim SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU İLKAY KARAMAN

Dersi Alan Birimler

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. klinik veri toplaması ve analiz edebilmesi,
2   2. özellikle dilsel bozukluklara yönelik dilbilimsel veri toplaması ve analiz edebilmesi,
3   3. örneğin dönüşümsel dilbilgisi gibi bazı dilbilimsel yöntemler ışığında şizofrenik ve afazik verileri yorumlayabilmesi,
4   4. insan ve hayvan bildirişimi arasındaki niteliksel farklılıkları betimleyebilmesi,
5   5. dilbilimsel varsayımlara yönelik empirik (deneysel) kanıtları ortaya koyabilmesi, diğer bir deyişle nörolojik bilgileri dilbilimsel kuramlar ile bağdaştırabilmesi,
6   6. dilbilimsel kuram/ilke/varsayım ile metot ve bulgulardan hareket ederek konuşma ve/veya yazı dilinde karşılaşılabilen patolojik durum/olguları saptayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Klinik Dilbilimin Kapsamı Klinik Olgular
2 Parçacıl Sesbilgisi Sesbilgisel Edinim
3 Sesbilgisel Bozukluklar Bir Olgu
4 Parçacıl Olmayan Sesbilgisi Vurgusal Biçim, İşlev, ve Edinim Parçacıl Olmayan Bozukluk
5 Ezgi Birimleri, Ton, ve Titrem
6 Dilbilgisi Dilbilgisel Çözümlemenin Kapsamı Dilbilgisel edinim, ve bozukluklar Dilbilgisel Profilin Önemi
7 Dilbilgisel-anlamsal Sorunlar Dilbilgisel Hataların Belirsizliği
8 MID-TERM EXAM
9 Anlambilimi Sözvarlığının Yapısı Anlambilimsel Alanlar Yapısal Anlambilimi Dizisel İlişkiler Dizimsel İlişkiler Türetimsel İlişkiler Bileşenler Çözümlemesi
10 Sözcüksel Olmayan Anlambilimi Anlambilimsel Edinim Sözcüksel Örüntüler Anlamsal Alanın Belirmesi
11 Anlamsal Uyumsuzluk Anlamsal Özellikler Anlam Belirsizliği Sözcüksel İlişkiler
12 Tümcesel İşlevler Anlam Bozukluları Tipleri
13 Sözcüksel Gecikme Sözcüksel Sapma Tümcesel Gecikme Tümcesel Sapma
14 Tanılama ve Sağaltım

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Tanılama ve Sağaltım Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1- Ödev/Sunum Portföyü
2- Vize
3- Final

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Bireysel Ödev Hazırlama (CBİKO Yetenek Kapısı) 4 5 20
Sunum Hazırlama 10 2 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555
ÖK.65555