DERS ADI

: Küreselleşme ve Azınlıklar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5105 Küreselleşme ve Azınlıklar SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersi alan öğrencilerin küreselleşme kavramına ilişkin teorik ve tarihsel bilgiyi kronolojik akışa uygun olarak alması ve bu süreçte öne çıkan unsurlardan olan azınlıklara ilişkin kuramsal ve pratik sorunlara ilişkin bilgiyle donatılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Küreselleşme Kavramını Tanımlar
2   Tarihsel süreçte küreselleşme kavramına yüklenen anlamı açıklar
3   Azınlık kavramını uluslararası temel belgelerden referans alarak tanımlar
4   İnsan Haklarının evrenselliği-Kültürel Rölativite Paradoksunu anlatır.
5   Azınlıklara İlişkin Uluslararası Hukuksal Temel Anlaşmaları Bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Küreselleşme Kavramı ve Kuramlar
2 Tarihsel Süreçte Küreselleşme
3 İkinci Dünya Savaşı ve İki Kutuplu Sistem Sonrası Küreselleşme
4 Küreselleşmeye Etki Eden Ekonomik İlişkiler
5 Küreselleşmeyi Hızlandıran Uluslararası Anlaşmalar
6 Azınlık Kavramı
7 ARA SINAV
8 Uluslararası Belgeler ve Azınlıklar
9 Küreselleşme Sürecinde Azınlıklar
10 İnsan Haklarının Evrenselliği Kültürel Rölativite Paradoksu
11 Küreselleşmenin azınlıklar üzerine olumlu/olumsuz etkisi
12 Avrupa Birliği Belgelerinde Azınlıklar
13 Birleşmiş Milletler Belgelerinde Azınlıklar
14 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Baskın Oran , Küreselleşme ve Azınlıklar
Yardımcı kaynaklar:
Gülten KAZGAN , Küreselleşme ve Ulus Devlet , İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Yardımcı Kaynaklar
Editör:Uğur Selçuk AKALIN , Globalizasyonun Yansımaları , Donkişot Akademi Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar.
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek
Dersin temel kitabı tarafından verilen materyaller ve diğer kaynaklardan yararlanılarak oluşturan bir sunum eşliğinde ders anlatımı
Bazı haftalarda kontrol odaklı beyin fırtınası uygulamaları
Ders konularının örnek olay incelemeleri ile desteklenmesi
Verilen durum-çalışmalarının analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 18 18
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1545454
ÖK.2545454
ÖK.3545454
ÖK.4545454
ÖK.5545454