DERS ADI

: Pazarlama İletişimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPL 5022 Pazarlama İletişimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Pazarlama Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. EZGİ KARATAŞ YÜCEL

Dersi Alan Birimler

Pazarlama Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Pazarlama İletişimi dersinin amacı, öğrencilere pazarlama iletişimi stratejilerini anlayarak, etkili iletişim becerileri geliştirmelerini sağlamak ve bu doğrultuda marka bilinirliğini artırmak için kritik kavramları öğretmektir. Ayrıca, öğrencilerin pazarlama iletişimi araçlarını etkili bir şekilde kullanarak hedef kitlelerle etkileşim kurmalarını ve rekabet avantajı elde etmelerini sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere güçlü bir pazarlama iletişimi stratejisi oluşturma ve uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama iletişimi stratejilerinin temel prensiplerini anlama
2   Etkili iletişim becerileri geliştirme
3   Marka yönetimi ve bilinirlik konularında rekabet üstünlüğü sağlamayı öğrenme
4   Hedef kitle odaklı iletişimin önemini kavrama
5   Güncel pazarlama iletişimi kavramları hakkında yetkinlik kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim ve Pazarlama İletişimi Kavramları Pazarlama iletişimi nedir Pazarlama iletişiminin önemi ve işlevleri Pazarlama iletişimi stratejileri ve hedefleri
2 Pazarlama İletişiminin Diğer Disiplinler ile İlişkisinin Ele Alınmasını Pazarlama İletişimi ve Sosyoloji Pazarlama İletişimi ve Psikoloji Pazarlama İletişimi ve Medya Okur Yazarlığı...
3 Pazarlama İletişiminde Ele Alınan Makro iletişim Modelleri Tarihsel açıdan bakıldığında otokrasi, liberalizasyon, demokrasi ve karma yönetimlerde pazarlama iletişiminin ilerleyişi
4 Pazarlama İletişiminde Ele Alınan Mikro iletişim Modelleri AIDA Modeli: Attention, Interest, Desire, Action DAGMAR Modeli: Defining Advertising Goals for Measured Advertising Results İtme- Çekme Staretjileri...
5 İletişim Temelli Pazarlama İletişimi Modeli ve Bileşenleri Neden pazarlama iletişiminde temel iletişim olmalıdır Modelin Bileşenleri Nelerdir ...
6 Dijital Pazarlama İletişimi Dijital pazarlama iletişiminin temel prensipleri Sosyal medya pazarlaması ve etkileşim stratejileri Etkileyici pazarlama ve etkileyici pazarlamanın hızlı yükselişi
7 Kişiselleştirilmiş Pazarlama İletişimi Veri odaklı pazarlama iletişimi ve analitik yaklaşımlar CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) ve pazarlama iletişimi Segmentasyon ve hedefleme stratejileri
8 Deneyimsel Pazarlama İletişimi Marka deneyimi ve duygusal bağ kurma Etkileşimli pazarlama kampanyaları ve deneyim tasarımı
9 Reklam ve Marka İletişimi Reklamın temel prensipleri ve türleri Marka iletişimi stratejileri ve marka imajının oluşturulması Reklam kampanyalarının planlanması ve yürütülmesi
10 Halkla İlişkiler ve Kriz İletişimi Halkla ilişkilerin rolü ve önemi Medya ilişkileri ve basın bültenleri Kriz iletişimi stratejileri ve itibar yönetimi
11 Satış Promosyonları ve Ödül Programları Satış promosyonlarının tanımı ve farklı türleri Kuponlar, indirimler, hediyeler ve ödül programları Sadakat programları ve müşteri ödülleri
12 Kişisel Satış ve İletişim Kişisel satışın önemi ve işlevleri Satış temsilcileri ve perakende satış noktaları Bire bir pazarlama ve satış sunumları
13 Entegre Pazarlama İletişimi Stratejileri Pazarlama iletişimi araçlarının entegrasyonu Çoklu kanal pazarlama stratejileri Tutundurma kararları ve entegrasyonun önündeki zorluklar
14 Değerlendirme ve Gelecek Trendler Pazarlama iletişimi stratejilerinin değerlendirilmesi Başarılı iletişim kampanyalarının analizi Gelecek trendleri ve pazarlama iletişimi alanında öngörüler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Odabaşı, Y. ve Oyman, M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat.
Journal of Marketing Communications ( ISSN: 1352-7266, Online ISSN: 1466-4445) geçmiş sayıları


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Makale ve Kitap İnceleme, Kavramsal Tartışma, Örnek Olay İncelemesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: ezgi.karatas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem programına göre belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 9 9
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.111
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.511