Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Avrupa Birliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. BURÇAK MÜGE VURAL |
Dersi Alan Birimler |
Avrupa Birliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Avrupa Birliği'nin yeni büyüme stratejisini ortaya koyan yeşil mutabakatla tüm AB üye ülkeleri, 2050 itibarıyla sıfır karbon salınımı hedefine yönelik çevre, iklim ve enerji politikaları uygulamaktadır. Yeşil politikalar olarak adlandırılan bu uygulamalar tek pazarın da rekabet zeminin çerçevesini çizmektedir. Firmalar sürdürülebilir üretim modellerine yönelirken, tüketimde sürdürülebilirlik de sürdürülebilir ekonominin önemli bileşenlerinden biri olmuştur. Dersin amacı, Avrupa Birliği'nde yeşil gündem çerçevesinde uygulanmakta olan enerji ve iklim politikalarını çalışmak, ekonomik aktörlerin sürdürülebilir ve döngüsel ekonomiye katılımını incelemektir. Ayrıca, AB ile gümrük birliği içerisinde bulunan Türkiye'nin sürdürülebilir ve döngüsel ekonomi aksiyonlarına katılımı da Gümrük Birliği'nden azami faydanın elde edilebilmesi açısından önem taşımaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Çevre Yönetimi temel kitapları
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar.
|
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrenci yükümlülükleri: |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
zerrin.toprak@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|