DERS ADI

: HAVADAN GÖRÜNTÜLEME YÖNTEMLERİ VE SANATSAL YARATICILIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTG 5075 HAVADAN GÖRÜNTÜLEME YÖNTEMLERİ VE SANATSAL YARATICILIK SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ PINAR BOZTEPE MUTLU

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Günümüzde İHA (drone) teknolojisi yaygın, kuramsal ve kreatif olanakları bulunan bir görüntüleme aracıdır. Yanı sıra, İHA teknolojisi kavramsal sanat bağlamında yüzey araştırmaları konusunda da etkin bir yöntemdir. Mimari fotoğraf, düğün fotoğrafı, fotoğraf sanatı, güncel sanat gibi birçok alanda kullanılmaktadır. Dersin amacı drone fotoğrafçılığı konusunda öğrencilerin bilgilenmesi, drone teknolojisinin teknik özelliklerini tanıması ve bu araçları kullanarak projeler geliştirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenciler: 1. Drone Fotoğrafçılığıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak
2   Drone teknolojisi fotoğraf bağlamında kullanabilecek
3   Aerial Bakış ve kullanım alanlarını kavrayabilecek
4   Hava fotoğrafçılığının tarihsel gelişimi konusunda bilgi sahibi olabilecek
5   İlgili projeler geliştirebilecek ve tasarlayabilecek
6   Drone teknolojisini fotoğraf sanatı ve kavramsal sanat bağlamında kreatif bir biçimde kullanacak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Genel Terminoloji
3 Hava Fotoğrafçılığının Tarihsel Gelişimi: Nadar ın Balon çalışmaları
4 Hava Fotoğrafçılığının Tarihsel Gelişimi: I. Ve II. Dünya Savaşında Uygulamalar
5 Hava Fotoğrafçılığının Tarihsel Gelişimi: Soğuk Savaş, Uzay Araştırmaları, Nasa, Uydular
6 Drone Teknolojisi
7 Drone Teknolojisi ve Kullanım Alanları ve prosedürleri
8 Kavramsal Sanat ve Kartografik dil
9 Kavramsal Sanat ve Kartografik dil
10 National Geography ve İHA projeleri
11 Mimari Fotoğraf ve İHA projeleri
12 Mimari Fotoğraf ve İHA projeleri
13 Güncel Sanat ve İHA kullanımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kaynakça
Casey, E.S.(2005) Earth-Mapping Artists Reshaping Landscape, , University of Minnesota Press: New York
Cosgrove, D. (2001), Apollo s Eye- A Cartographic Genealogy Of The Earth in the Western Imagination, John Hopkins University Press: New York
Cosgrove, D. (2010) William L. Fox, Photography and Flight, Reaktion Books: New York
Dean,T., Millar, M.,( 2005) Place, Thames and Hudson: London
Holt-Jensen, A. (2017) Coğrafya, Tarihi, Felsefesi ve Kavramları, (Çev: E, Bekaroğlu, ö, Anlı, H, Turut), İdil. Yayıncılık: İstanbul
Nadar (2015) When I Was a Photographer ,MIT Press: Newyork
National Geographic Koleksiyonları
Newhall, B. (1982) The History of Photography: From 1839 to the Present, The Museum of Modern Art; 5 edition: London
Rosenblum, N. (2008) A World History of Photography, Abbeville Press: New York
Smith, C. (2016) The Photographer's Guide to Drones, Rocky Nook: New York
TeNeues (2016) Above the World: Earth Through a Drone's Eye. Teneues: New York
Townsend, S. A.(2015) Symbolic Discourses: The Influence of Denis Cosgrove in the Field of Geography, The California Geographical Society: New York
Weems, J.,( 2011) Looking Up, Looking Down, Looking Out Visual Angles on American Art, The University of Chicago Press: Illinois

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UGG Uygulama
2 ODV Ödev
3 BNS Başarı Notu UGG * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 4 48
Sunum Hazırlama 6 5 30
Ödev Hazırlama 6 5 30
Proje Ödevi 4 4 16
Proje Final Sunumu 4 4 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14333333
ÖK.2454545555
ÖK.3333333
ÖK.4444322
ÖK.55311
ÖK.633333