DERS ADI

: Hemşirelikte Araştırma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEM 6049 Hemşirelikte Araştırma SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Sağlık Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Psikiyatri Hemşireliği Doktora
Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora
Sağlık Bilimleri Enstitüsü
İç Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Hemşirelik Esasları Doktora
Onkoloji Hemşireliği Doktora
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Hemşirelikte Yönetim Doktora
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin araştırma tasarım yaklaşımları, araştırmaların eleştirel olarak değerlendirilmesi, akademik yazarlık ve hemşirelik araştırmalarının kullanımı konularında becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Araştırmada bilimsel titizliğin önemini ve yaklaşımlarını kavrayabilme
2   2. Araştırmalarla ilgili etik ilkeleri tartışabilme
3   3. Hemşirelik araştırmalarının tasarım, örneklem, ölçüm yöntemleri, veri toplama ve analizi ile sonuçların tartışılmasını eleştirel olarak değerlendirebilme
4   4. Hemşirelik araştırma sonuçlarının uygulamada nasıl kullanılacağını planlayabilme
5   5. Uluslararası bildirgelere göre araştırma raporu hazırlayabilme
6   6. Hemşirelik bakım alanlarındaki sorunların çözümü için model ve kuramları kullanarak araştırmalar yürütebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim tarihi (1 st) Hemşirelik ve bilim (1 st) Hemşirelik Araştırmalarının Tarihsel Gelişimi ( 5 st) Türkiye; Avrupa, ABD, Kanada Hemşirelik araştırmalarında etik (3 st) Araştırma adımları (4 st) Farklı bilimsel yaklaşımlar (1 st)
2 Araştırma tasarımları Deneysel tasarımlar- randomizasyon, örneklem (5 st) Deneysel olmayan tasarımlar (2 st) Yarı deneysel tasarımlar (3 st) Hemşirelikte araştırma kullanımı (5 st)
3 Makale yazma (3 st) APA (2 st) Araştırma kritiği (10 st)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Akdur R., Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve Tez Yapma Rehberi (Projelendirme, Uygulama, Rapor Yazma) , Ankara, 1996.
2. Day A. R., (çev: Altay A. G.), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır , Ankara, 1996.
3. Karasar N., Araştırmalarda Rapor Hazırlama , Ankara, 1994.
4. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K., Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri , Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1988.
5. Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA), Üniversitelerde Akademik Yükseltilmeler , Ankara.
6. TÜBİTAK Sağlık Bilimleri Araştırma Grubu, Tıpta Bilimsel Yazım, Editörlük ve Denetleme , Ankara, 1994.
7. Yaggy E., (çev: Aktan O.), Bilimsel Çalışma Nasıl Hazırlanır , Makro Yayıncılık, Ankara, 1989.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin derste tartışmak üzere getirdikleri teorik bilgi ve literatür katkıları, seçilen hemşirelik araştırmalarını eleştirel olarak değerlendirdikleri bir rapor hazırlama ve sunma, ara sınav ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Özgül Karayurt

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 3 15 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 30 90
Vize Sınavına Hazırlık 1 19 19
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 40 40
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.55
ÖK.65