Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Grafik Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ ZİYACAN BAYAR |
Dersi Alan Birimler |
Grafik Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Grafik Tasarımın güncel tartışma alanlarından biri olan dijital kullanıcı arayüzü tasarımları üzerinden grafik tasarımın kullanışlılık çalışmaları içerisindeki yerini tartışmak amaçlanmaktadır. Projeler görsel tasarımın analiz ve test yöntemlerinin araştırılması, kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi için saha ve teorik araştırmaların bütünün kapsamaktadır. Bu bağlamda ders sonunda belirlenen konular çerçevesinde tasarım öncesi ve tasarım sonrası test yöntemlerinin raporlanması ve uygulanması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1- The UX Book- Hartson Pyla, Pardha Pyla
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders ilk aşamada tasarım öncesi kullanıcı araştırmaları ve bu araştırmaların analizi ile başlar. İleriki aşamalarda yeni tasarım önerisi üzerine tartışılır. Sonraki adımda ise bu öneri kullanıcılar üzerinde test edilir ve sonuç raporu yayımlanır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Özgün proje üretebilme
|
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileri ile tamamlamaları ve bu bağlamda tamamen özgün eserler ortaya koymaları beklenir. Herhangi bir şekilde doğrudan başka bir çalışmadan ilham almak, birebir fayda sağlamak, benzerini üretmek hatta başkasına yaptırmak gibi durumlar kesinlikle istenmez. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ziyacanbayar@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|