DERS ADI

: HEYKEL VE RENK II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEY 5058 HEYKEL VE RENK II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Heykel Yüksek Lisans

Dersin Amacı

20. yy'da Heykel sanatını renk bakımından tanımlamak.
(20 yy. heykel sanatında rengin etkisi, hangi amaçlarla ve nasıl kullanıldığı anlatılır.
Renk- form etkileşimleri başlıca akımlar, sanatçılar ve yapıtlar üzerinden tartışılır.)

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Heykelde renk kullanımına ilişkin yeterli bilgi birikimine sahip olma,
2   Rengin heykele etkilerini 20. yy `daki örnekler üzerinden tespit edebilme,
3   Heykelde Renk kullanım tekniklerini kendi çalışmalarında yararlanabilecek şekilde irdeleme,
4   Renkli heykelleri çağdaş sanat içinde inceleyebilme,
5   Rengin heykel sanatında yarattığı sonuçları yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 20. yy. Heykelinde çok renklilik. Tek renklilik, Renksizlik, kavramları, dersin amacı ve önemi. Sözlü anlatım
2 Bilimsel renk bilgisinin, yeni teknik ve malzemelerin renkli heykele katkıları Sözlü anlatım
3 Rengin İşlevi ve Kullanım Amacı Bakımlarından Dindışı İçerikli Heykelde Renge Yaklaşımlar; Sembolist, Gerçekçi ve İfadeci Sözlü anlatım
4 Dışavurumcu Heykelde Renk Görsel sunumlu anlatım
5 Kübizm, Konstrüksiyonlar ve Renk Görsel sunumlu anlatım
6 Ödev sunum - Seminer Görsel sunumlu anlatım-tartışma
7 Sürrealizm objeler ve renk Görsel sunumlu anlatım-tartışma
8 Sürrealizm, Objeler ve Renk Görsel sunumlu anlatım
9 Vize Sınavı Yazılı sınavla değerlendirme
10 Ödev sunum Seminer Görsel sunumlu anlatım-tartışma
11 Hiperrealizm ve Renk Görsel sunumlu anlatım
12 Pop Art ve Renkli Heykel Görsel sunumlu anlatım
13 Soyut Sanat ve Renkli Heykel Görsel sunumlu anlatım
14 Ödev sunum - Seminer Görsel sunumlu anlatım-tartışma
15 Minimalizm ve Renkli Heykel Görsel sunumlu anlatım
16 Final Sınavı Yazılı sınavla değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Sevgi Avcı, `Heykel ve Renk', 2003 - Sanatta Yeterlik Tezi-
Yardımcı kaynaklar:
1- Anreas Blühm, W. Drost, j. Hargrove, E. Heran, P. Ward-Jackson, A. Yarrington `The Colour of Sculpture (1840 -1910)', Vangogh Museum, Amsterdam-1996
2-Roberta Panzanelli,'The Colour of Life' Polychromy in Sculpture From Antiquity to The Present J. Paul Getty Trust, Los Angeles-2008
3- John Cage, `Colour and Culture' Thames and Hudson, London-2003
4- Johannes ITTEN, 'Art Of Color, The subjective experience and objective rationale of color' çev.: Erns van HAOGEN, New York-2004
5-Victoria FINLAY, 'Renkler- Boya Kutusunda Yolculuklar', Çev.: Kudret EMİROĞLU, Dost Yay. , Ankara 2007
6-François DELEMARE Bernard GUINEAU, 'Renkler ve Malzemeleri'.Çev.: Orçun TÜRKAY,YKY Yay., İstanbul -2007
Diğer ders materyalleri: Güncel Sergiler, Süreli yayınlar, Sergi Katalogları, İnternet ortamında ulaşılan çeşitli yayınlar (film video makale vb.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Sözlü Anlatım ,
2- Görsel sunum eşliğinde Anlatım,
3- Ödev -araştırma, anlatım, sunum-,
4- Dersi alan öğrencilerle önceden belirlenmiş konu etrafında tartışma-Seminer-,
5- Vize ve final sınavları ile bilgisini derli toplu yazarak özetleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 +ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.40 + DKL * 0.10 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin ders konularını kavraması ve bunu göstermesine odaklanan geliştirici değerlendirme yöntemi uygulanır. Öğrencinin derse üst düzeyde katılımını gerektirecek inisiyatif ile Öğretim Üyesi ve öğrenciyi etkin ve sürekli iletişim içinde tutacak bir planlama öğretim üyesi rehberliğinde uygulanır. Dersin en başında belli başlı konular sergilenir ödev dağılımı ile yapılan araştırmalarda öğretilmesi amaçlanan konulara odaklanılır. Her öğrenci program çerçevesinde sıra ile kendi yaptığı çalışmayı sunarken aynı konuda okumalarını yapan bütün öğrenciler seminer atmosferi içinde bilgi ve düşüncelerini paylaşır. Ayrıca vize ve final sınavları ile bilgisini yazılı olarak gösterir.

Değerlendirme Kriteri

1 - Öğrencinin derse devam durumu,
2- Derse aktif katılımı,
3- Ders kapsamında bizzat yaptığı araştırma bakımından; araştırmanın niteliği, konu başlığı ile içeriğinin uyumu; kullanılan kaynakça içeriği; metnin yazım kurallarına uygunluğu,
4- Yaptığı araştırma ile edindiği bilgisini sözlü olarak ifade edebilmesi,
5- Edindiği bilgi üzerinden tartışabilmesi,
6- Vize ve final sınavlarında yazılı olarak aktardığı bilginin soru ile örtüşmesi, dikkate alınır .

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Dersin en az %70 ine katılmak ,
2- Ders işleyişinde önceden belirlenmiş ödev-sunum-seminer ve sınav takvimine uymak .

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Sevgi Avcı
sevgi.avc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 09:00-10:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 11 3 33
Ödev -Sunum -Seminer 3 3 9
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 5 70
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15551311353135
ÖK.255331131133
ÖK.355553531155315
ÖK.4555155153555
ÖK.555515511355355